جنوب فقیرنشین ایتالیا که از امکانات بسیاری کمتری در مقایسه با شمال ثروتمند این کشور برخوردار است توانست بر کرونا پیروز شود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان بخش بهداشت ایتالیا اعلام کردند که در مناطق فقیر نشین جنوب این کشور در رویارویی با ویروس کرونا پیروز شدند. این منطقه از آمادگی و تجهیزات کمتری برای مبارزه با کرونا در مقایسه با شمال ثروتمند برخوردار است.

این در حالی است که«جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا شش هفته پیش هشدار داد که توان ایتالیا برای رویارویی با کرونا به شکل عمده بر منحصر کردن شیوع کرونا در کانون آن یعنی در «میلان» در شمال این کشور تکیه دارد.

کرونا تا کنون جان 22هزار و 745 نفر را در این کشور اروپایی 60 میلیون نفری گرفته است.

ایتالیا هنوز خودش را به طور نسبی خوش شانس می داند زیرا کرونا در اطراف پایتخت مالی یعنی میلان شیوع پیدا کرده است که بهترین تیم های پزشکی و امکانات را دارد. 

کونته پیش از رسیدن شیوع کرونا به اوج خود به شکل زودهنگام به نخستین قرنطینه در جهان غرب تکیه کرد.

تیم وی نیز ضرر اقتصادی بسته شدن کوتاه مدت مناطق مختلف در این کشور را منجر به نجات سیستم بهداشت و سلامت این کشور می دانستند و بر این باور بودند که این کار باعث می شود کشور بتواند اقتصاد خود را به شکل تدریجی در هفته های بعد بازگشایی کند. 

مسئولان برجسته بخش بهداشت در ایتالیا روز گذشته تأکید کردند که این اقدام کونته در عمل ثمره بخش بوده است. 

«فرانکو لوکاتللی»به خبرنگاران گفت:« از شیوع کرونا در مناطق جنوبی جلوگیری کردیم و این واقعیت با ارقام و اعداد ثابت شده است.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.