منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس و اسپوتنیک

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شماری از کشورهای جهان مراسم مذهبی عید پاک را در قرنطینه برگزار کردند.

روز یکشنبه در بیشتر کشورهای مسیحی جهان «عید پاک» بود اما عید پاک امسال و برگزاری‌ اش در قرنطینه، بی‌ سابقه‌ترین مراسم از این نوع در جهان بود.

پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌ های جهان روز یکشنبه طی سخنانی که در پایان مراسم دعا و نیایش ویژه روز عید پاک در واتیکان ایراد کرد خواستار کاهش تحریم‌ های بین‌ المللی برای کمک به کشورهای درگیر با بحران ناشی از شیوع کووید19 در سطح جهان شد.

رهبر کاتولیک‌ های جهان همچنین از نهاد‌های بین‌ المللی و کشورهای صاحب ثروت خواست که در شرایط کنونی تا آنجا که ممکن است از میزان بدهی کشورهای فقیر بکاهند و حتی در صورت لزوم آنها را معاف از پرداخت بدهی‌ هایشان بکنند.

پاپ فرانسیس کشورهای اروپایی را نیز برای مقابله با بیماری همه‌ گیر ناشی از شیوع کرونا به همبستگی فراخواند و از این کشورها خواست به دنبال راه حل‌ های نوین و مبتکرانه برای حل بحران کنونی سلامت در جهان باشند

پاپ که بر خلاف معمول در غیاب انبوه زائران و مومنان این مراسم را در واتیکان برگزار می‌ کرد در بخش دیگری از سخنان خود خواهان پایان یافتن جنگ و مناقشات در جهان شد.

پاپ فرانسیس در ادامه ضمن محکوم کردن تجارت اسلحه در جهان مخاطبان خود را دعوت کرد که در دوره مرگ، پیام‌ آور زندگی باشند.

عید پاک یکی از روز‌های تعطیل در یکشنبه‌ ای از ماه مارس یا آوریل است. مسیحیان بر این باورند که در این روز عیسی مسیح (ع) پس از اینکه به صلیب کشیده شده بود دوباره زنده شده و برخاست. از این رویداد به‌عنوانِ رستاخیز مسیح یاد می‌ شود.

 

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس و اسپوتنیک

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.