بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که به کرونا مبتلاست، به علت وخامت حالش به بخش مراقبت‌ های ویژه بیمارستان منتقل شد.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد یکشنبه اواخر عصر، دفتر نخست وزیری اعلام کرد که بوریس جانسون برای انجام آزمایش های لازم به بیمارستان منتقل شده است، اما تاکید کرد که این موضوع مربوط به بستری شدن در اورژانس نیست.

اما عصر دوشنبه دفتر نخست وزیری اعلام کرد که وضع جانسون رو به وخامت گذاشته است و او را به مراقبت های ویژه بردند.

جانسون 55 ساله ابتدا برای انجام چند آزمایش در بیمارستان «سنت توماس» لندن بستری شده بود اما به علت آنچه «علائم مزمن» خوانده شده به بخش آی‌ سی‌ یو انتقال داده شده است.

بنابر اطلاعیه دفتر نخست‌ وزیر، جانسون از «دومنیک راب» وزیرخارجه خواسته که به نیابت از او ریاست کابینه را برعهده بگیرد.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر از وزیر خارجه راب، که او نیز وزیر اول است، خواست که در صورت لزوم وی را جایگزین کند.

سخنگوی جانسون پیشتر گفته بود که اگر نخست وزیر ناتوان شود، وزیر خارجه به صورت موقت امور دولت را برعهده می‌ گیرد.

وزیر مسکن، جوامع و دولت‌ های محلی نیز اظهار داشت که نخست وزیر تا هر زمانی که نیاز باشد در بیمارستان بستری خواهد بود؛ با این حال فشارها برای کناره گیری او از قدرت و باز کردن راه برای جانشین او که بتواند با تمام ظرفیت کشور را از این بحران عبور دهد، بالا گرفته است.

تست کرونای نخست وزیر  انگلیس حدود 10 روز پیش (27 مارس) مثبت اعلام شد و او از آن زمان در خانه خود را قرنطینه کرده بود.

جانسون صبح دوشنبه در توییتر گفته بود: «روحیه خوبی» دارد.

«جان برن» خبرنگار فایننشال تایمز در حساب توئیتری خود نوشت: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در شرایطی به بخش مراقبت‌ های ویژه منتقل شده که بر اساس گزارش جدید مرکز تحقیقات مراقبت‌ های ویژه در انگلیس از 690 بیماری که به علت ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌ های ویژه پذیرفته شده اند تنها 50 درصد جان سالم به در برده اند.

همزمان با انتشار خبر انتقال جانسون به آی‌ سی‌ یو، مقام‌ های سیاسی جهان برای او آرزوی بهبودی کرده‌ اند. از جمله «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که در توییتر از حمایت کامل کشورش خبر داده است.

تاکنون حدود 52 هزار نفر در انگلیس به ویروس جدید کرونا آلوده شده‌ اند و دست کم 5380 نفر هم جان خود را به علت بیماری کووید19 از دست داده‌ اند.

روز یکشنبه الیزابت دوم ملکه انگلیس در یک سخنرانی نادر برای مردم این کشور وضعیت جاری به خاطر شیوع  کرونا را با چالش‌ هایی که پیشتر انگلیس با آن روبرو شده بود متفاوت خواند.

دولت بوریس جانسون در هفته‌ های گذشته با انتقادهای داخلی به دلیل سهل انگاری روبرو بود که چرا مانند بسیاری از کشورهای اروپایی مقررات قرنطینه را زودتر اعلام نکرد.

پس از هشدار دانشمندان در مورد احتمال مرگ نیم میلیون انگلیسی بر اثر کرونا، تازه محدودیت‌ ها برای مقابله با کرونا از حدود دو هفته پیش آغاز شد. در سراسر انگلیس جز برای خرید اقلام اساسی یا رفتن به سر کارهای ضروری، بیرون رفتن از خانه ممنوع است. شهروندان می‌ توانند یک ساعت برای ورزش از خانه‌ هایشان بیرون بروند اما باید در اطراف محل زندگی خود باشند و برای تردد باید دلیل موجهی داشته باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.