اروپایی ها در بحبوحه گسترش ویرس کرونا بدون توجه به مقررات قرنطینه از خانه هایشان خارج شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: انگلیسی‌ ها و سوئدی‌ ها نیز مثل فرانسوی‌ ها در بحبوحه گسترش ویروس کرونا در روز یکشنبه بدون توجه به مقررات قرنطینه برای استفاده از یک روز آفتابی و خرید از خانه هایشان خارج شدند.

بر اساس این گزارش‌‎‎‎، در انگلیس 5 هزار و 889 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند. فرانسه نیز از مرز 8 هزار قربانی عبور کرده است. 

این در حالی است که هنوز همه جان باختگان شمارش نشده اند.این آمار‌ها نشان می‌ دهند تا شکست ویروس راه زیادی باقی است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که به دلیل وخامت کرونا به بیمارستان منتقل شده است، هفته گذشته هشدار داد که این احتمال وجود دارد که سیستم بهداشت و سلامت انگلیس همانند ایتالیا توسط شیوع ویروس کرونا شکست خورده و ظرف مدت 2 هفته با فروپاشی روبرو شود.

پزشکان به افرادی که در معرض خطر جدی قرار دارند، توصیه کرده‌ اند که به مدت 12 هفته در خانه باقی بمانند. وزیر بهداشت انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که افراد بالای 70 سال می توانند با قرنطینه خانگی به مدت 4 ماه خود را در برابر این ویروس محافظت کنند.

رئیس پلیس پاریس در پیامی اعلام کرد که نباید قرنطینه را رها کرد.

وی خاطر نشان کرد که سه هفته پس از آغاز قرنطینه در فرانسه، برخی از ​آمار‌ها نشان می‌ دهند که مردم کمتر و کمتر مقررات قرنطینه را رعایت می‌ کنند. البته این فقط فرانسوی‌ ها نیستند که این مقررات را رعایت نمی‌ کنند. 

به نظر می‌ رسد با شیوع هر چه بیشتر این بیماری در انگلیس، ترس از مواجهه با کمبود محصولات مردم را به خیابان ها کشیده باشد. با مراجعه به بسیاری از فروشگاه‌ های زنجیره ای خواربار فروشی، می‌ توان ترس مردم را برای خرید محصولات به راحتی دید.

اگر چه در هفته‌ های قبل، ابتدا فروشگاه‌ های کوچک‌ تر خالی از برخی محصولات بهداشتی مانند دستمال کاغذی شده بود اما امروز این کمبود به فروشگاه بسیار بزرگ لندن هم سرایت کرده است.

با مراجعه به یکی از بزرگ‌ ترین فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای «تسکو» در لندن، می توان با قفسه‌ های خالی از بسیار از مواد شوینده و ضد عفونی روبرو شد. هر چند این خالی بودن زیاد دور از انتظار نیست اما آنچه بسیار شوک آور است، خالی بودن قفسه‌ های مواد خوراکی مانند آرد، پاستا و به خصوص مواد کنسروی است.

در اکثر فروشگاه‌ ها مردم از ترس نبود مواد غذایی کافی برای هفته‌ های آینده به سمت موادی که قابلیت نگهداری طولانی مدت دارند هجوم برده اند. 

ترس از کمبود مواد غذایی حتی به قفسه‌ های آب معدنی هم رسیده است.

اگر چه اعضای دولت در تمام مصاحبه‌ های خود مدام به مردم یاد آور می‌ شوند که نیازی به نگرانی در مورد تهیه مواد غذایی وجود ندارد اما مردم همچنان برای خرید اقلام بیش از حد احتیاجشان به بیرون از خانه می آیند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.