همزمان با کاهش قربانیان کووید19 در اسپانیا و ایتالیا، شمار قربانیان این ویروس در آمریکا در حال افزایش است. در روز یکشنبه 1165 نفر در آمریکا جان باختند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه امروز دوشنبه 6 آوریل (18 فروردین) گزارش داد مرکز آمار مبتلایان به کرونا در دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد تا به این لحظه تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به یک میلیون و 275 هزار و 37 تن رسید.

دانشگاه جان هاپکینز همچنین افزود تعداد جان باختگان مبتلایان به کرونا در جهان نیز به 69 هزار و 501 تن رسیده است.

تاکنون 265 هزار و 887 تن از مبتلایان به کرونا در جهان بهبود یافته اند.

دبیر کل سازمان ملل متحد می‌ گوید با شیوع کرونای جدید و تبدیل‌شدن آن به یک همه‌ گیری جهانی، خشونت‌ های خانگی، به‌ ویژه علیه دختران و زنان، «به‌ شکل هراس‌ انگیزی رو به افزایش است».

برای نمونه در انگلیس یک گروه خیریه حامی قربانیان خشونت‌ های خانگی از افزایش 25 درصدی تماس‌ های تلفنی و آنلاین نیازمندان کمک خبر داده است. 

 

آمریکا و اروپا همچنان رکوردار مبتلایان

آمریکا با 336 هزار و 851 مورد مبتلا (9620 مورد تلفات) بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را در جهان دارد.

شمار جان باختگان هم از 9600 نفر فراتر رفته است.

«جرمی آدامز» جراح کل آمریکا و سخنگوی دولت در امور بهداشتی هشدار داده «هفته‌ ای سخت و تلخ» در راه است.

وی اعلام کرد:‌ «این زمان، برای ما زمان پرل‌ هاربر و 11 سپتامبر خواهد بود که فقط نه در یک نقطه، بلکه در سراسر کشور روی خواهد داد. و می‌ خواهم آمریکایی‌ ها این را بفهمند.»

این اظهارات در روزی مطرح شده که ملکه انگلیس نیز در یکی از معدود نطق‌ های خود خطاب به مردم تاکید کرد آنها با دوری گزیدن از دیگران و رعایت مقررات رفت‌ وآمد بر کرونا در کشور غلبه خواهند کرد.

از سویی، «برت کروزیر» فرمانده برکنار شده ناو هواپیمابر «یو.اس.اس تئودور روزولت» آمریکا که به علت هشدار شیوع کرونا در میان پرسنل این ناو و ضرورت نجات جان آنها، از سوی مقامات پنتاگون برکنار شد، خودش هم به این بیماری مبتلا شده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نشست‌ های تکراری کرونا، بار دیگر مدعی شد «هیدروکسی کلروکوئین» برای درمان کووید-19 موثر است.

رئیس جمهور آمریکا در ابتدای صحبت‌ های خود بار دیگر بر داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکوئین برای درمان کووید-19 تاکید کرد و گفت ما 29 میلیون قرص هیدروکسی کلروکوئین را در انبارها ذخیره کرده‌ ایم.

تجویز قبلی او باعث مرگ یک آمریکایی شده بود.

اسپانیا و ایتالیا بعد از آمریکا بیشترین مبتلا به کرونا را در جهان دارند. اسپانیا با 131 هزار و 646 مبتلا (12 هزار و 641 مورد تلفات) و ایتالیا با 128 هزار و 948 مبتلا (15 هزار و 887 مورد تلفات) در مکان سوم و چهارم در این رده بندی قرار دارند. 

تعداد مبتلایان به کرونا در آلمان از مرز 100 هزار نفر عبور کرد و به 100 هزار و 123 نفر (1584 مورد تلفات) رسید.

فرانسه 93 هزار و 839 مورد مبتلا و 8078 مورد تلفات، چین 82 هزار و 626 مورد مبتلا و 3331 مورد تلفات، انگلیس 48 هزار و 806 مورد مبتلا و 4943 مورد تلفات در رده‌ های بعدی هستند.

 

بی توجهی اروپایی‌ ها به قرنطینه

این در حالیست که انگلیسی‌ ها و سوئدی‌ ها نیز مثل فرانسوی‌ ها در بحبوحه گسترش کرونا در روز یکشنبه بدون توجه به مقررات قرنطینه برای استفاده از یک روز آفتابی و خرید از خانه‌های شان خارج شدند.

 

اعلام حالت فوق العاده در پایگاه‌ های آمریکا در ژاپن

نیرو‌های آمریکایی مستقر در ژاپن، در پایگاه‌ های نظامی این نیرو‌ها در منطقه کانتو در شرق این کشور، حالت فوق العاده بهداشتی اعلام کردند.

 

آمریکا؛ اولین مورد ابتلای حیوان به کرونا

یک ببر ماده در باغ وحش «برونکس» در شهر نیویورک آمریکا به کرونا مبتلا شد.

آزمایشات تایید کرد که یک ببر ماده در این باغ وحش به بیماری تنفسی کرونا مبتلا شده است. بر اساس این گزارش، این اولین مورد ابتلای یک حیوان به ویروس کرونا در آمریکا و اولین ببر مبتلا به این ویروس در جهان است.

 

فرانسه؛ نگرانی فرانسوی‌ ها از اینکه پس از کرونا نیز زیر نظر باشند

یک چهارم فرانسوی‌ ها با اشاره به پیشنهاد دولت برای رهگیری بیماران کرونایی از طریق نصب یک نرم افزار‌ها بر روی گوشی ها، بر این باورند که روند زیر نظر گرفتن زندگی شخصی شان پس از کرونا نیز ادامه خواهد داشت.

 دولت فرانسه برای مبارزه با همه گیری کرونا به نرم افزاری برای نصب روی گوشی‌ های همراه متوسل شده است. 

 

انگلیس؛ انتقال نخست وزیر به بیمارستان/ زیر سوال رفتن توانایی جانسون برای ادامه نخست‌ وزیری

نخست وزیر انگلیس که به کرونا‌ویروس مبتلا شده بود تحت معالجه با تنفس مصنوعی قرار دارد.

بدتر شدن حال نخست وزیر انگلیس پس از ابتلا به کرونا، توانایی او برای ادامه کار را زیر سوال برده است.

بوریس جانسون 55 سال سن دارد و بر اساس بیانیه نخست وزیری انگلیس، پزشک اختصاصی دولت، به جانسون توصیه کرد به بیمارستان مراجعه کند. جانسون پس از افزایش تب و سرفه‌ های مستمر و شدید، به سرعت به بیمارستان منتقل شد.

بیمارستانی که جانسون به آن منتقل شد، مشخص نیست، اما دستگاه تنفس مصنوعی به او وصل شده است، زیرا با تنگی نفس روبرو شده بود.

اوضاع در ساختمان شماره 10 منطقه داونینگ استریت لندن، مناسب نیست و سوالاتی درباره آن مطرح شده است که آیا نخست وزیر می‌ تواند به کارش ادامه دهد یا نه؟

 

اسکاتلند؛ استعفای عالی‌ ترین مقام پزشکی به دلیل نقض مقررات تردد

عالی‌ ترین مقام پزشکی اسکاتلند بامداد دوشنبه به دلیل نقض مقررات منع رفت‌ و آمد در بحبوحه بحران کرونا و فشار افکار عمومی از مقام خود استعفا کرد.

تصویر «کاترین کالدروود» از نقض مقررات توسط عکاس یک روزنامه زمانی گرفته شده که او برای سرکشی از منزل دومش در سواحل شرقی کشور در حال تردد بود. او اعتراف کرده که از زمان اعمال مقررات منع رفت‌وآمد تاکنون دوبار از منزل دومش سرکشی کرده است.

پیشتر اعلام شد که کالدروود به دلیل نقض توصیه‌ های بهداشتی در کنفرانس‌ های مطبوعاتی حاضر نخواهد شد.

او بعدا عذرخواهی کرد و گفت پس از رایزنی‌ هایی که با سروزیر اسکاتلند داشته، این تصمیم را گرفته و دو طرف به این نتیجه رسیده‌ اند که ادامه حضور او در این سمت می‌ تواند به ادامه مسیر کشور برای عبور از بحران کرونا زیان بزند.

 

روسیه؛ تمدید ممنوعیت برگزاری نماز جماعت

رئیس اداره معنوی مسلمانان روسیه و رئیس شورای علمای این کشور اعلام کرد: با توجه به تمدید طرح خودانزوایی خانگی تا 11 اردیبهشت ماه به دستور دولت و در راستای مقابله با گسترش کرونا در میان مسلمانان روسیه، نماز جماعت تا پایان محدودیت‌ ها برگزار نمی‌ شود.

پیشتر و در ابتدای طرح قرنطینه خانگی در روسیه که از جمعه دو هفته پیش در روسیه آغاز شد، «دمیر محی الدینوف» معاون شورای مفتیان روسیه خطاب به مسلمانان این کشور اعلام کرد: مساجد مسکو به دلیل شیوع کرونا تا روز دهم ماه آوریل (سه هفته) تعطیل است. 

 

تایلند؛ 51 مورد جدید آلودگی 

تایلند روز دوشنبه از 51 مورد جدید آلودگی به کرونا و جان باختن 3 نفر دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس خبر داد.

 

پاناما؛ دعا از یک بالگرد برای توقف کرونا!

در شرایطی که در پاناما به دلیل همه گیری ویروس کرونا کلیسا‌ها تعطیل است، اسقف این کشور در حالی که ماسک بر صورت داشت در یکی از فرودگاه‌ های پایتخت پاناما سوار بالگرد شد تا مراسم دعا را بدون حضور افراد برگزار کند.

 

چین؛ مرگ تنها یک نفر

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز دوشنبه اعلام کرد در شبانه روز گذشته تنها یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده است. 

در 24 ساعت گذشته 39 مبتلای جدید به کرونا شناسایی شده‌ اند که 38  مورد آنها وارداتی است که از خارج از کشور به چین سفر کرده‌ اند و تنها یک مورد منشا داخلی دارد. 

با این حساب شمار کل مبتلایان در چین تاکنون به 81708 تن و تعداد افراد جان باخته هم به 3331 نفر رسیده است. 

در شبانه روز گذشته 114 تن نیز از بیمارستان‌ ها مرخص شدند.

 

ژاپن؛ اعلام وضعیت «اضطراری ملی»

منابع دولتی اعلام کردند که «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور قصد دارد به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا، وضعیت «اضطراری ملی» اعلام کند.

اعلام وضعیت اضطراری احتمالا از فردا سه شنبه و بر اساس ادعای برخی منابع تایید نشده شاید از پس فردا چهارشنبه آغاز شود این شرایط قرار است شهرهای بزرگی مانند «توکیو و اوزاکا» را هدف اصلی قرار دهد. 

اعلام وضعیت اضطراری به معنای «قرنطینه کامل» نیست و سیستم حمل و نقل برقرار خواهد بود؛ اگرچه اعلام وضعیت اضطراری ملی به مقامات محلی این امکان را می‌ دهد تا به مردم دستور دهند تا در خانه‌ ها بمانند و خواستار تعطیلی مدارس و سایر نهادها شوند. 

آمار مبتلایان به کرونا در ژاپن تاکنون به 3654 نفر رسیده است و بیش از 100 نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

 

افغانستان؛ سیر صعودی تعداد مبتلایان 

«وحیدالله مایار» سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان از شناسایی 30 فرد جدید آلوده به کرونا در این کشور خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان اعلام کرد آزمایش 30 فرد مشکوک به کووید19 در شبانه روز گذشته در 6 استان افغانستان از جمله «کابل و هرات» مثبت بوده است.

وی افزود: مجموع مبتلایان به کووید19 در افغانستان به 367 نفر افزایش یافت.

شمار جان باختگان این بیماری به 8 نفر و تعداد بهبود یافتگان به 17 نفر رسیده است.

کرونا در 23 استان از 34 استان افغانستان ثبت شده است.

 

پاکستان؛ بازگشایی گذرگاه‌ های مشترک مرزی با افغانستان/ قرنطینه 20 هزار مبلغ دینی

گذرگاه‌ های مشترک مرزی پاکستان با افغانستان که از یک ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا بسته شده بود، روز دوشنبه برای بازگشت اتباع افغان به کشور خود به مدت 4 روز باز شد. مرز «طورخم» در شمال غرب و گذرگاه مرزی «چمن» در جنوب غربی این کشور برای بازگشت هزاران نفر از شهروندان و پناهجویان افغان به کشورشان باز شد.

در عین حال، پس از شناسایی ده‌ ها مورد از ابتلا به کرونا در میان مبلغان دینی در پاکستان متعلق به گروهی موسوم به «جماعت تبلیغی» که برای امر تبلیغ به سراسر این کشور سفر می‌کنند، رهگیری این افراد سرعت گرفت و گزارش‌ ها حاکی از قرنطینه 20 هزار نفر از اعضای این گروه‌ های مذهبی در شهرهای «لاهور و کراچی» است. 

مسئولان این کشور بیش از 12 هزار نفر در مناطق مختلف این کشور را مشکوک به ابتلا به ویروس کووید19 می‌ دانند از بین آنان تقریبا 8 هزار نفر در نقاهتگاه‌ ها حضور دارند. 

شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان از 3200 نفر عبور کرده و تاکنون 50 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌ اند.

 

هند؛ افزایش مبتلایان

تعداد مبتلایان به کرونا در هند از 4 هزار نفر گذشت.

وزارت بهداشت و حمایت خانواده هند اعلام کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون 4067 نفر در هند به این ویروس مبتلا شده ا ند.

از این تعداد 292 نفر از بیمارستان مرخص شده و 109 نفر نیز جان باخته اند.

 

عراق؛ تاکید عمار حکیم بر لزوم بهره گیری از پزشکان عراقی مقیم خارج 

عمار حکیم رئیس جریان حکمت در عراق بر لزوم بهره گیری از پزشکان عراقی خارج از کشور و تلاش برای بازگشت آنان به کشور و همچنین بر ضرورت بهینه سازی بیمارستان‌ ها و تجدید نظر در بیمه بهداشت شهروندان عراقی تاکید کرد.

حکیم در بیانیه‌ ای گفت: روز یکشنبه با وزیر بهداشت نشست مشترکی برگزار و درباره تازه‌ ترین تحولات مربوط به کرونا و چگونگی مقابله با آن و کنترل این ویروس بحث و تبادل نظر کردیم. 

 

امارات؛ اقدامات جدید

شیخ «محمد بن راشد آل مکتوم» نخست وزیر امارات متحده عربی گفت که کشورش در چارچوب برنامه مبارزه با شیوع کرونا، ذخایر کالاهای استراتژیک را تقویت و تا پایان سال جاری میلادی افراد مقیم در این کشور را از پرداخت جریمه معاف خواهد کرد.

حاکم دبی در توئیترش نوشت: امروز دومین جلسه دورکاری هیات وزیران برگزار و در آن تصمیماتی اتخاذ شد.

تاکنون شمار مبتلایان در امارات متحده عربی به 1505 نفر رسیده است و 10 نفر نیز در این کشور در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌ اند.

 

سرزمین های اشغالی؛ افزایش شمار مبتلایان

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد 181 نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند و مجموع شمار مبتلایان به 8611 نفر افزایش یافت.

در همین حال «آویگدور لیبرمن» وزیر سابق جنگ، شمار مبتلایان به کرونا را 200 هزار نفر اعلام کرد.

لیبرمن با زیر سوال بردن آمار‌هایی که کابینه رژیم از شمار مبتلایان اعلام می‌ کند، گفت: آمار‌های دولتی درباره شیوع کرونا، با واقعیت که حاکی از ابتلای 200 هزار نفر است، هم‌ خوانی ندارد.

 

الجزایر؛ احتمال اعلام قرنطینه عمومی

«عبدالرحمن بن بوزید» وزیر بهداشت الجزایر از احتمال اعلام قرنطینه عمومی در این کشور به منظور مقابله با شیوع کرونا خبر داد.

 

********

در مجموع: 1،276،117 مورد کلی ابتلا، 3255 مورد جدید ابتلا، 69،509 مورد فوتی، 265،944 مورد بهبودی، و 45،896 مورد وخیم در 208 کشور، منطقه و سرزمین در جهان تاکنون گزارش شده است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.