این اتفاق در حالی رخ داد که فرانسه به دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه سراسری بسر می‌برد و خروج از خانه تنها صورت ضرورت باید انجام گیرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک پناهنده سودانی  در مرکز شهر  کوچک«رُمن سور ایزر» در نزدیکی شهر «لیون»در جنوب شرقی فرانسه امروز صبح  با چاقو به افراد حاضر در مغازه و خیابان حمله کرد. در جریان این حمله ۲ نفر کشته ۷ تن نیز زخمی شده‌اند.

وضعیت برخی از زخمی‌ها وخیم است. بر اساس این گزارش مهاجم که فردی ۳۳ ساله است حدود ساعت یازده به مردم در یک مغازه و سپس در خیابان حمله کرد و در نهایت بازداشت شد.

پلیس قضایی «لیون» به دستور دادستان شهر «ولانس» در شهرستان «دروم» فرانسه تحقیقات این پرونده را در دست گرفته است و دادستان مبارزه با اقدام‌های تروریستی نیز در حال بررسی پرونده است که در صورت تروریستی بودن این اقدام پرونده را در دست بگیرد.

«ماری هلن» شهردار این شهر 30 هزار نفری گفت که مهاجم حمله اش را امروز به شهروندان در برابر یک نانوایی در مرکز شهر انجام داد و دو نفر را کشت و پس از آن توسط پلیس بازداشت شد.

بر اساس نوشته برخی از رسانه‌های فرانسوی، مرد بازداشت شده یک پناهجوی سودانی متولد سال 1987 است و شاهدان ماجرا گفته‌اند، وی در زمان حمله فریاد «الله اکبر» سر می‌داد.

این اتفاق در حالی رخ داد که فرانسه به دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه سراسری بسر می‌برد و خروج از خانه تنها صورت ضرورت باید انجام گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.