در مجموع 936،204 مورد کلی ابتلا، 1007 مورد جدید ابتلا، 47249 مورد فوتی، 194،578 مورد بهبودی، و 35،612 مورد وخیم در 203 کشور، منطقه و سرزمین در جهان تاکنون گزارش شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان امروز پنج شنبه 2 آوریل (14 فروردین) گزارش داد سیر ابتلا به کرونا در آمریکا سرعت بسیار بیشتری پیدا کرده است.

براساس آمار رسمی اعلام شده در 24 ساعت گذشته، 884  نفر بر اثر ابتلا به کووید19 در آمریکا جان خود را از دست دادند که رکورد مرگ و میر روزانه جدیدی محسوب می‌ شود. با این آمار جدید، شمار جان باختگان بر اثر کرونا در آمریکا به 5،110 نفر رسیده است.

شمار مبتلایان در این کشور هم به 215,300 نفر رسیده است.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 936 هزار و 204 نفر رسید.

از این تعداد 47 هزار و 249 نفر جان باخته و 194 هزار و 578 نفر بهبود پیدا کرده اند.

براساس این گزارش، از میان 694 هزار و 377 نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 5 درصد آنها یعنی 35 هزار و 612 نفر وخیم گزارش شده است.

آخرین آمار و اخبار از شیوع کرونا در سطح جهان تا ظهر امروز سه شنبه 12 فروردین به شرح زیر است:

 

آمریکا؛ مرگ دومین نوزاد

فرماندار ایالت «کانکتیکات» آمریکا اعلام کرد که یک نوزاد 6 هفته‌ ای مبتلا به کرونا جان باخته است که دومین مورد مرگ نوزاد مبتلا به کرونا در این کشور و جهان به شمار می‌ رود.

شبکه خبری ان‌بی‌سی گزارش داد «ند لامونت» فرماندار ایالت کنکتیکات آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که علت دقیق مرگ این نوزاد در حال بررسی است.

آزمایش کرونای این نوزاد مثبت اعلام شده و متخصصان در حال بررسی علت دقیق مرگ او هستند.

مرگ این نوزاد در حالی است که یک نوزاد زیر یک سال دیگر که مبتلا به کووید19 تشخیص داده شده بود، اوایل این هفته در ایالت «ایلینوی» جان باخت.

 

آمریکا؛ کرونا سومین عامل مرگ و میر آمریکایی ها 

آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ های آمریکا (سی دی سی) نشان می‌ دهد تلفات ناشی از کووید-19 در سراسر این کشور، اکنون از تلفات آلزایمر، سکته و بیماری حاد تنفسی فراتر رفته و هر روز 748 قربانی می‌ گیرد و این در حالیست که این آمار در حال افزایش است.

این تحلیل بر اساس گزارش‌ های یک روز است و با این فرض که آمار تلفات در حد فعلی باشد یا از حالا تا زمانی که شیوع ویروس تا پایان آوریل به نقطه اوج خود برسد، تهیه شده است.

بنا بر آمار سی دی سی، بیماری‌ های قلبی روزانه موجب مرگ 1774 آمریکایی می‌ شود، این آمار درباره سرطان، 1641 نفر در روز است. سوانح، سومین عامل مرگ آمریکایی‌ ها بوده است که سالانه به مرگ 169 هزار نفر بالغ منتهی می‌ شود.

 

نیویورک؛ زندانیان برای قربانیان گور‌های دسته جمعی حفر می‌ کنند

به گفته منابع آگاه، مقامات شهر نیویورک پرداخت دستمزد 6 دلار در هر ساعت را به زندانیان «ریکرز آیلند» به منظور کندن گور‌های دسته جمعی برای دفن اجساد جان باختگان ویروس کرونا پیشنهاد کرده اند.

«آوری کوهن» سخنگوی دفتر شهردار نیویورک این موضوع را تایید کرد، اما گفت این اقدام تنها مختص کووید19 نیست. او خاطرنشان کرد زندانیان سالهاست که در هارت آیلند به کار کندن قبر مشغولند.

 

اروپا همچنان بحرانی

آمار کل تلفات در اروپا از 30 هزار نفر هم فراتر رفته است.

در اسپانیا 846 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌ اند. این بالاترین رقم تلفات در یک روز از زمان شیوع این بیماری در این کشور است.

شمار افرادی که در اثر کرونا در اسپانیا جان باخته‌ اند به بیش از 13155 نفر رسیده است که بعد از ایتالیا بیشترین آمار تلفات است.

اسپانیا که از دو هفته پیش در قرنطینه قرار گرفته با کمبود وسایل و امکانات پزشکی روبرو است.

در اسپانیا تاکنون 104118 نفر به کرونا مبتلا شده اند اما آمار تازه نشان می دهد که میزان ابتلا در این کشور رو به کاهش است.

انگلیس با بیش از 580 جان‌ باخته، بدترین روز خود را تجربه کرده و رقم کل باختگان‌ در این کشور به 2352 نفر رسیده. 29474 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده‌ اند.

مقام‌ های فرانسه بامداد پنجشنبه اعلام کردند که با مرگ 509 نفر ظرف 24 ساعت گذشته در این کشور، شمار کل فوتی‌ های ناشی از کرونا فرانسه به 4032 نفر رسید. روز سه‌ شنبه گذشته آمار فوتی‌ های روزانه در فرانسه 499 نفر اعلام شده بود که بیشترین مرگ‌ و میر روزانه از آغاز شیوع کرونا در این کشور بود؛ اما آمار امروز با شکست رکورد قبلی، مرگبارترین روز را در فرانسه رقم زد. دولت فرانسه هم اکنون تنها کسانی را که در بیمارستان‌ ها به علت کرونا جان خود را از دست می‌ دهند، به عنوان آمار رسمی قربانیان اعلام می‌ کند.

مقام‌ های فرانسوی اعلام کردند که از زمان اعلام قرنطینه سراسری در این کشور، بیش از 350 هزار مورد جریمه برای نقض این قوانین صادر شده است.

در هلند با درگذشت 134نفر دیگر رقم کل تلفات در این کشور به 1173 رسیده اما میزان مراجعه بیماران به بیمارستان ها کاهش یافته است.

بلژیک هم گفته که نیمی از تخت‌ های بیمارستانی در بخش های مراقبت ویژه در اختیار بیماران کرونایی است.

در روسیه 7 نفر دیگر جان داده اند و به این ترتیب رقم کل تلفات در این کشور به 24 نفر و رقم کل مبتلایان به 2777 نفر رسیده است.

در عین حال هواپیمای حاوی کمک های پزشکی روسیه برای آمریکا در فرودگاه نیویورک به زمین نشست.  پیشتر سفیر روسیه در آمریکا گفته بود که هواپیما حاوی تجهیزات لازم برای نجات جان آمریکایی ها، مواد ضدعفونی کننده، عینک، ماسک و دستگاه های تنفسی است. وی همچنین ابراز اطمینان کرد که آمریکا در صورت لزوم با روسیه همکاری خواهد کرد.

 

اجلاس جهانی اقدام برای تغییرات آب و هوایی به تعویق انداخته شد

دولت انگلیس اعلام کرد برگزاری اجلاس سازمان ملل متحد جهت اقدام برای تغییرات آب و هوایی موسوم به «کوپ- 26 » که قرار بود در ماه نوامبر 2020 در شهر گلاسکو استکاتلند منعقد شود را به دلیل شیوع «کووید -19» به زمانی دیگر که متعاقبا اعلام خواهد شد موکول کرده است.

 

چین؛ بازگشت کرونا/ قرنطینه یک منطقه در مرکز کشور

منطقه «جیا» واقع در استان «خه نن» در مرکز چین، به دنبال گزارش‌ هایی مبنی بر ابتلای چند نفر به کرونا، قرنطینه شد. 

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست امروز پنجشنبه گزارش کرد این نخستین بار پس از مهار شیوع کرونا در استان هوبی کانون اصلی بیماری است که چنین قرنطینه‌ ای برای یک منطقه در نظر گرفته می‌ شود. 

همه موارد ابتلا در این شهر از یک بیمارستان گزارش شده و پلیس به همه مردم دستور داده است از خانه هایشان خارج نشوند تمامی کسب و کارها و تجارت به غیر از فعالیت فروشگاه‌ ها، بیمارستان‌ ها و مراکز پزشکی و لجستیک در این بخش تعطیل شده است و مردم در صورتی که مجوز مخصوص نداشته باشند، حق تردد ندارند. 

منطقه‌ ای که این بخش در آن واقع شده است نزدیک به 600 هزار نفر جمعیت دارد استان «خه نن» در همسایگی استان هوبی چین و شهر ووهان قرار دارد که نخستین بار ویروس کرونا از آن‌ها به نقاط دیگر چین و جهان سرایت کرد. 

 

ترکیه؛ آخرین آمار مبتلایان

طی 24 ساعت گذشته 2148 نفر به کرونا مبتلا شده‌ اند که مجموع این بیماری در کشور را به رقم 15679 مورد رسانده است.

وزیر بهداشت ترکیه اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 2148 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌ اند که مجموع این بیماری در کشور را به رقم 15 هزار و 679 مورد رسانده است.

وی افزود: 63 نفر نیز طی روز چهارشنبه جان خود را از دست داده‌ اند که در مجموع 277 نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌ اند.

شرکت خطوط هوایی ترکیه (ترکیش ایر) توقف پرواز‌های خارجی خود را تا اول ماه مه (12 اردیبهشت) تمدید کرد.

 

مکزیک؛ افزایش شمار مبتلایان

وزارت بهداشت مکزیک اعلام کرد که 163 مورد جدید ابتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته در این کشور ثبت شده است. با اضافه شدن این تعداد جدید آمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در مکزیک به 1378 نفر رسیده است. مسئولان مکزیکی اعلام کردند که دست‌کم 8 مورد جدید از فوت بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده و تعداد کل فوتی‌ ها به 37 نفر افزایش یافته است.

 

برزیل؛ بیش از هزار مورد جدید ابتلا

بر اساس گزارش وزارت بهداشت برزیل تاکنون 1119 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور تایید شده و شمار افراد مبتلا به کووید19 در این کشور به 6839 نفر رسیده است. 39 مورد مرگ جدید هم ثبت شد. به این ترتیب تاکنون 240 نفر در ارتباط با این همه گیری در برزیل جان خود را از دست دادند.

 

هند؛ افزایش مبتلایان

تعداد مبتلایان به کرونا در هند به 1830 نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت هند اعلام کرد از بین مبتلایان به ویروس کرونا تا کنون 144 نفر از بیمارستان مرخص شدند. همچنین در این کشور تاکنون 41 نفر جان باختند.

 

افغانستان؛ شناسایی 43 مورد جدید ابتلا

«وحیدالله مایار» سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان اعلام کرد: با ابتلای 43  نفر جدید به بیماری کووید19 در افغانستان، شمار این بیماران به 239 نفر افزایش یافت.

وی شمار افراد بهبود یافته را 10 نفر اعلام کرد. تعداد فوت شدگان ناشی از بیماری کووید19 نیز در افغانستان همچنان 4 نفر است.

طالبان اعلام آمادگی کرده اند در مناطق تحت کنترل شان که کرونا شیوع کند، در آن مناطق آتش‌ بس اعلام کند.

 

فیلیپین؛ رئیس جمهوری به ناقضان قرنطینه: خودم دفنتان می‌ کنم

رئیس‌ جمهور فیلیپین که به سیاست‌ ها و اظهارات جنجالی معروف است، با هشداری شدید به کسانی که قوانین و مقررات قرنطینه و محدودیت‌ های آمد و شد را رعایت نمی‌ کنند، گفته «به‌ جای مشکل‌ آفرینی، خودم شما را خاک می‌ کنم».

«رودریگو دوترته» با اشاره به افزایش قابل‌توجه شمار مبتلایان و جان‌ باختگان ناشی از شیوع کرونا، گفته «اوضاع در حال بدتر شدن است».

او در جریان یک سخنرانی تلویزیونی افزود «یک بار دیگر جدی بودن مسئله را به شما یادآوری می‌ کنم… دستور من به پلیس و ارتش این است: اگر مشکلی وجود داشت، اگر اتفاقی افتاد و آنها (مردمی که قوانین را رعایت نمی‌ کنند) با شما درگیر شدند و زندگی شما به خطر افتاد، با تیر بزنید و بکشید».

دوترته ادامه داده است: «متوجه شدید؟ مرگ. به‌ جای مشکل‌ آفرینی، شما را دفن می‌ کنم».

این سخنرانی در عین حال پس از گزارش‌ ها از درگیری‌ ها و بازداشت‌ ها در مناطق فقیرنشین «مانیل» پایتخت فیلیپین منتشر شده‌ است. 

 

کره جنوبی؛ کاهش شمار موارد فعال

کره جنوبی اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته در این کشور 89 نفر مبتلا به کرونا شده و 4 نفر جان باخته‌ اند، اما شمار موارد فعال کاهش یافته است.

شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 9976 نفر رسید که از این تعداد، 169 نفر جان باخته و 5828 نفر بهبود یافته‌ اند.

شمار روزانه بهبودیافتگان از کرونا در کره جنوبی از روز 12 مارس (22 اسفند) تاکنون همواره بیشتر از مواد ابتلای روزانه بوده و این امر باعث شده که شیب موارد فعال ابتلا در این کشور از همان روز کاهش شود.

اکنون 3979 نفر در کره جنوبی همچنان مبتلا هستند.

 

هنگ کنگ؛ ثبت ابتلای گربه ها

مواردی از آلوده شدن گربه ها به کرونا‌ویروس در هنگ کنگ گزارش شده است.

پس از تشخیص بیماری صاحب گربه، حیوان خانگی به یک مقر قرنطینه در بندر هنگ کنگ فرستاده شد. نمایندگان وزارت کشاورزی، شیلات و حفاظت از طبیعت هنگ کنگ حیوان خانگی را از  لحاظ دارا بودن کرونا مورد بررسی قرار دادند و در حفره های دهان و بینی و همچنین روده ها عفونت را پیدا کردند.

سخنگوی این بخش گفت: وزارت خارجه توصیه می کند حیوانات خانگی را از افرادی که به عفونت کرونا‌ویروس جدید مبتلا شده اند، جدا کند.

 

سرزمین های اشغالی؛ نتیجه تست کرونای وزیر بهداشت و همسرش مثبت اعلام شد

رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه اعلام کرد که «یعقوب لیتزمان» وزیر بهداشت این رژیم و همسرش به کرونا مبتلا شده اند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، یعقوب لیتزمان و همسرش طبق دستورالعمل های این وزارتخانه اکنون خود را قرنطینه کرده اند. لیتزمان 71 ساله در هفته های اخیر برای تشریح اقدامات دولت در مقابله با شیوع کرونا به دفعات همراه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در انظار عمومی ظاهر شده بود.

شیوع کرونا در سرزمین های اشغالی تاکنون جان دستکم 25 نفر را در این کشور گرفته است. این در حالی است بیش از 6 هزار نفر نیز در این کشور به بیماری «کووید19» مبتلا شده اند.

 

********

در مجموع: 936،204 مورد کلی ابتلا، 1007 مورد جدید ابتلا، 47249 مورد فوتی، 194،578 مورد بهبودی، و 35،612 مورد وخیم در 203 کشور، منطقه و سرزمین در جهان تاکنون گزارش شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی کرونا
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.