خبرگزاری رویترز نامه ای از «برت کروژر» ناخدای ناو هواپیمابر «تئودور روزولت»منتشر کرد که در آن این کاپیتان خواستار تخلیه 4هزار نیروی مستقر در این کشتی و قرنطینه آنها شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا ضرورت تخلیه یک ناو هواپیمابر این کشور که ویروس کرونا در آن شیوع پیدا کرده است را رد کرد.

اسپر تأکید کرد که وی نامه ناخدای این ناو هواپیمابر که درخواست کمک کرده است را نیز به طور کامل نخوانده است.

سخنان اسپر در پی آن زده می شود که خبرگزاری رویترز نامه ای از «برت کروژر» ناخدای ناو هواپیمابر «تئودور روزولت»منتشر کرد که در آن این ناخدا خواستار تخلیه 4هزار نیروی مستقر در این کشتی و قرنطینه آنها شده است.

اسبر در گفت و گو با شبکه آمریکایی «سی بی اس» به شکل مستقیم درباره پیشنهاد ناخدای این ناو هواپیمابر اظهار نظر نکرد و زمانی که از وی سئوال شد که آیا زمان مناسب برای تخلیه ناو هواپیمابر نرسیده است گفت: من بر این باور نیستم که ما به این نقطه رسیده باشیم.

وزیر دفاع آمریکا افزود: «کمک ها و پشتیبانی ها و نیز کمک های پزشکی به این ناو هواپیمابر در جزیره گوام منتقل می کنیم. تیم های  پزشکی نیز مهیا کرده ایم.»

وی تصریح کرد کرد: هدف ما از بین بردن ویروس است و هیچ گونه موردی در میان نیروهای مستقر در کشتی که حالش وخیم باشد وجود ندارد.

در نامه برت کروژر آمده است که هفته گذشته سه مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» به ثبت رسید. به گفته ناخدای این ناو هواپیمابر پس از آن شیوع ویروس ادامه یافت و اکنون حدود 100 نفر از ملوانان و خدمه به بیماری «کووید 19» مبتلا شده اند.

وی هشدار داده است که به دلیل «فضای محدود» این ناو هواپیمابر شیوع ویروس در میان بیش از چهار هزار ملوان و خدمه ادامه دارد. برت کروژر در بخشی از نامه اش نوشته است: «ما در جنگ به سر نمی بریم و دلیلی برای اینکه ملوان ها جان خود را از دست بدهند وجود ندارد.»

با این حال وزیر دفاع آمریکا بر لزوم «حفظ آمادگی» نظامیان برای هرگونه «درگیری احتمالی» حتی در زمان شیوع بیماری همه گیر در سطح جهان تاکید کرده است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که پایگاه این کشور در جزیره گوام «فعلا» ظرفیت پذیرش ملوانان و خدمه «یو اس اس تئودور روزولت» را ندارد.

این ناو هواپیمابر روز چهارم مارس (14 اسفند) به بندر «دانانگ» در ویتنام رفته بود. امری که با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا در قاره آسیا در آن زمان با انتقادهای بسیاری روبرو شد. با این حال مقامات آمریکا حضور نمادین «یو اس اس تئودور روزولت» در بندر دانانگ را برای مقابله با نفوذ چین در منطقه ضروری ارزیابی کردند.

در همین حال، «پنتاگون» (وزارت دفاع آمریکا) روز گذشته مرگ نخستین سرباز آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد و تأکید کرد که تعداد کسانی که در صفوف ارتش مبتلا به ویروس شده اند از 500 نفر فراتر رفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.