آن ماری مولن، مدیر تحقیقات مرکز ملی تحقیقات علمی و استاد دانشگاه در اسکندریه مصر، به روزنامه فیگارو گفت: «گفتن این که برخی کشورها به طور عمدی دروغ می گویند، دشوار است.»

فعالان محیط زیست در اعتراض به آلودگی هوا، در مقابل وزارت محیط زیست رومانی در بخارست. عکس: AFP

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ لوپوئن در گزارشی نوشت:

1-در حالی که  ویروس کرونا در 84  کشور شیوع یافته است، برخی از کشورها هنوز هیچ موردی را گزارش نکرده اند. دانستن این که آیا آنها حقیقت را می گویند، دشوار است.

2-برخی کشورها مانند لائوس، میانمار، بنگلادش یا حتی کره شمالی تا کنون هیچ موردی را اعلام نکرده اند. به نظر می رسد چندین کشور اروپای شرقی مانند اسلواکی، صربستان، اسلووانی، بوسنی هرزگوین، و نیز ترکیه همانند بخش زیادی از افریقا و امریکای مرکزی از آن مصون مانده اند.

3- در برخی موارد ممکن است دلایل سیاسی مقامات را وادار کند تا آمار خود را مخفی کنند. با توجه به تبادلات کره شمالی با چین،کارشناسان به  آمار اعلام شده از سوی کره شمالی تردید دارند.

4-آن ماری مولن، مدیر تحقیقات مرکز ملی تحقیقات علمی و استاد دانشگاه در اسکندریه مصر، به روزنامه فیگارو گفت: «گفتن این که برخی کشورها به طور عمدی دروغ می گویند، دشوار است.» 

5-عدم ابتلا به ویروس کرونا در برخی کشورها به ویژه در افریقا  متخصصان را به تعجب واداشته است.

6-پییر ماری ژیراد، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری و مدیر بین الملل انستیتوی پاستور، می گوید: «محتمل ترین فرضیه این است که مواردی بوده و هست که ما متوجه نشده ایم.» با توجه به این که این علایم شبیه آنفولانزا است، لازم است آزمایش انجام شود تا افرادی را که به این ویروس مبتلا شده اند، شناسایی شوند.

7-او به روزنامه فیگارو گفت: «این تصادفی نیست که نخستین مورد در صحرای افریقا در سنگال تشخیص داده شد، چرا که این کشور از بهترین ساختارهای پزشکی این قاره برخوردار است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.