ویروس جدید کرونا تاکنون بیش از 3000 قربانی گرفته که اکثر آنها در داخل چین و استان هوبی این کشور بوده‌ا ند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق آخرین آمار و ارقامی که چین منتشر کرده است 32 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا (کووید 19) جان سپرده‌ اند. به این ترتیب شمار کشته‌ شدگان بر اثر ابتلا به این ویروس در مرزهای داخل چین به 2944 نفر افزایش یافته است.

کمیسیون بهداشت پکن امروز سه شنبه همچنین اعلام کرد که در سراسر چین 125 مورد جدید ابتلا به این ویروس شناسایی شده است، به‌ طوری که اکنون مجموع شمار مبتلایان به 80 هزار و 151 مورد رسیده است.

 

آمریکا؛ کرونا مرگبار شد/ مرگ 6 تن و ابتلای 103 نفر

چهار نفر در یک مرکز مراقبت از سالمندان در حومه سیاتل جان باختند و تدابیر فوق العاده در مناطق اطراف آن به منظور مهار این ویروس اندیشیده شده است.

ملاقات‌ های شبانه برای تماشای فیلم به همراه یکدیگر لغو شده است. ساکنان سیاتل در خانه‌ های خود محدود شده اند، مواد غذایی شان توسط کارگران با لباس‌ های حفاظتی تحویل داده می‌ شود. آمبولانس‌ ها در حال رفت و آمد هستند و بیماران مسن را که بیمار شده اند به بیمارستان می‌ برند.

چهار نفر از شش نفری که در این مرکز تست کرونای آنها مثبت بود جان باخته اند. تست کرونای چند نفر دیگر و دست کم یکی از کارکنان این مرکز مثبت اعلام شده است. یک چهارم آتش نشان‌ های سیاتل در نتیجه سفر‌های اخیرشان در قرنطینه قرار گرفته اند و مقامات رسمی اعلام کردند برخی از آنها علائمی شبیه آنفلوانزا دارند.

مقام‌ های بهداشتی آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند که تعداد جان‌ باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سیاتل، مرکز ایالت واشنگتن، به 6 نفر رسیده است. تا پیش از این رقم، تلفات ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا دو نفر بود.

اعلام این خبر همزمان شده است با آماده‌ سازی ایالات مختلف این کشور برای مقابله با کرونا و بالا رفتن احتمال ابتلای افراد بیشتری به این ویروس.

در حال حاضر 18 نفر در ایالت واشنگتن به کرونا مبتلا شده‌ اند.

در آمریکا ابتلای 103 نفر به این ویروس تایید شده است. با توجه به اعلام ده‌ ها مورد ابتلا در واشنگتن، مقامات رسمی اعلام کرده اند هنوز نمی‌ دانند آیا منشا ابتلای این افراد به ویروس کرونا سفر‌های خارجی است یا خیر.

کارشناسان پزشکی اعلام کردند افزایش تعداد مبتلایان نشان می‌دهد این ویروس در داخل آمریکا نیز شیوع پیدا کرده و احتمالا ادامه می‌ یابد.

محققان می‌گویند کرونا احتمالا بدون آن که کسی متوجه شیوعش شود در چهار هفته گذشته در ایالت واشنگتن گسترش یافته و احتمال دارد که تاکنون حدود 1500 نفر را آلوده کرده باشد.

وحشت درباره ویروس کرونا در سراسر آمریکا در حال گسترش است. مسئولان ایالت واشنگتن، امروز دستکم 48 مدرسه را برای پاکسازی مربوط به کرونا تعطیل کردند.

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی درباره مقابله با ویروس کرونا گفت: این یک چالش بزرگ است. اما همگان به خوبی در حال مقابله با آن هستند. من دستور ممنوعیت‌ های مسافرتی و افزایش هشدار‌های مسافرتی و افزایش تدابیر نظارتی و قرنطینه را صادر کردم. شیوع ویروس کرونا اهمیت بازگشت بخش تولید به آمریکا را نشان داد تا ما دارو و هر آنچه را که برای حفظ سلامتی عموم به آنها نیاز داریم در داخل آمریکا تولید کنیم.

 

​آمریکا؛ کاهش روند رشد تولیدات

گسترش بیماری ویروس کرونا سبب کاهش روند فعالیت‌ های تولیدی در آمریکا شده است.

تازه‌ ترین گزارش‌ های صنعتی نشان می‌ دهد با توجه به پیامد‌های شیوع ویروس کرونا بر زنجیره تولید جهانی، شاخص‌ های اقتصادی دوباره در فوریه از کاهش روند فعالیت‌ های صنعتی و تولیدی در آمریکا خبر می‌ دهند.

 

انگلیس؛ اعمال تدابیر ویژه از امروز

در حالی که آمار رسمی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در نقاط مختلف انگلیس یعنی انگلستان، ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند روی هم رفته 39 نفر اعلام شده، «بوریس جانسون» نخست‌ وزیر این کشور می‌ گوید تعداد مبتلایان می‌ تواند «بسیار گسترده‌ تر» شود. همزمان نهاد بهداشتی اتحادیه اروپا سطح هشدار مربوط به ویروس کرونا را به «متوسط تا زیاد» تغییر داده است.

جانسون تصریح کرد که احتمال همه‌ گیری و شیوع گسترده ویروس کرونا در انگلیس اکنون جدی‌ تر شده و به احتمال بسیار زیاد این کشور در هفته‌ ها و ماه‌ های پیش‌ رو با چالش روبرو خواهد بود.

در همین حال، روز دوشنبه 4 مورد جدید کرونا مثبت در انگلیس شناسایی شد که همه آنها از ایتالیا - کانون آلودگی به کرونا در قاره اروپا - به بریتانیا بازگشته‌ اند.

بوریس جانسون که با نخستین وضعیت هشداردهنده بهداشتی در دوران نخست‌ وزیری خود روبروست، گفته به زودی اقدامات پیشگیرانه و گام‌ های عملی برای مقابله با گسترش کرونا اعلام خواهد شد.

جلسه اضطراری گروه کبرا که ویژه تصمیم‌ گیری درباره وضعیت فوق‌ العاده در انگلیس است روز دوشنبه برگزار شد و جانسون خبر داد که جزئیات اقدامات دولت او برای مقابله با شیوع ویروس کرونا امروز (سه‌ شنبه) رسما اعلام خواهد شد.

وزارت آموزش و پرورش انگلیس گفته مدارس این کشور همچنان باز خواهد ماند تا زمانی که وزارت بهداشت در این باره تصمیم بگیرد

مسابقات راگبی 6 ملت هم که از پیش تاریخ برگزاری آن اعلام شده بود فعلا تعطیل نشده و قرار است انگلیس و ولز روز شنبه به میدان بروند.

در اسکاتلند، «نیکولا استورجن» وزیر نخست، به مردم این بخش هشدار داده که باید برای یک همه‌ گیری جدی ناشی از شیوع ویروس کرونا آماده شوند.

اسکاتلند هم یک مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش کرده که مربوط که بیماری است که اخیرا به ایتالیا سفر کرده بوده است.

دولت انگلیس به عنوان یک اقدام احتیاطی گفته در صورت لزوم ممکن است از پزشکان و پرستاران بازنشسته بخواهد برای پیوستن به سیستم بهداشتی و کادر پزشکی کشور اعلام آمادگی کنند.

دورکاری، تعطیلی مدارس و لغو رویدادهای بزرگ عمومی دیگر گام‌ های عملیاتی است که مقام‌ های این کشور احتمال اتخاذ آنها را بسته به شرایط و گستردگی شیوع کرونا طرح کرده‌ اند.

در تحولی دیگر مربوط به انگلیس، مسافران اهل این کشور که در هتلی در «تنریف» اسپانیا قرنطینه شده بودند پس از منفی بودن نتیجه آزمایش به کشورشان بازگشتند. با وجود این، این افراد پس از بازگشت، باید همچنان تا 10 مارس که دو هفته تعیین شده برای قرنطینه آنها تمام می‌ شود خود را در خانه‌ هایشان محصور کنند.

خطوط هوایی بریتیش ایرویز صدها پرواز در حد فاصل 6 تا 28 مارس را که از فرودگاه‌ های هیثرو، گتویک و لندن سیتی برنامه ریزی شده بود را با هدف همخوانی با برنامه های پیش گیری از شیوع ویروس کرونا لغو کرده است

خطوط هوایی رایان‌ ایر اعلام کرده با توجه به کاهش فروش بلیت و مسافرت‌ های هوایی، 25 درصد پروازهای خود به ایتالیا را کاهش می‌ دهد.

آمازون، غول دنیای فروش اینترنتی که در ابتدا با ایده بزرگترین کتابفروشی آنلاین جهان آغاز به کار کرده بود اعلام کرده در نمایشگاه سالانه کتاب لندن که قرار است هفته آینده، 10 مارس افتتاح شود شرکت نخواهد کرد.

 

مغرب؛ تایید نخستین مورد آلودگی

وزارت بهداشت مغرب با تایید نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور، اعلام کرد این شهروند مغربی مقیم ایتالیا بوده است.

 

تعویق اجلاس سران اتحادیه عرب

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب رسما به تعویق افتادن اجلاس آتی این اتحادیه را اعلام کرد.

نشست سالیانه سران اتحادیه عرب که هر ساله اواخر ماه مارس برگزار می‌ شود امسال به دلیل نگرانی‌ ها از ویروس کرونا به تعویق می‌ افتد. 

به گفته ابوالغیط قرار شد سی و یکمین اجلاس سران اتحادیه عرب که قرار است در الجزایر برگزار شود به بعد از ماه رمضان موکول شود.

 

عربستان؛ نخستین فرد آلوده، از ایتالیا بازگشته است

نخستین فرد آلوده به ویروس کرونا در عربستان سعودی در گفت و گو با این شبکه با بیان اینکه اوضاع جسمانی اش خوب است و اکنون در قرنطینه قرار دارد، گفت پس از بازگشت از ایتالیا به ویروس کرونا آلوده شده است.

این در حالی است که پیشتر شبکه الحدث مدعی شده بود نخستین فرد آلوده به ویروس کرونا در عربستان از طریق بحرین از ایران بازگشته بود.

 

فرانسه؛ افزایش شمارمبتلایان به 191 نفر

مقامات وزارت بهداشت فرانسه اعلام کردند شمار افراد آلوده به کرونا در فرانسه پس از شناسایی 61 مورد جدید در این کشور، به 191 نفر افزایش یافت.

 

عمان؛ اعمال محدودیت سفر

عمان اعلام کرد از ورود مسافران از کشور‌هایی که ویروس کرونا در آنها شیوع یافته است، جلوگیری می‌ کند.

 

عراق؛ 26 مورد ابتلا/ تیم پزشکی چین در راه

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد با چین به توافق رسیدیم که هیئتی از آن کشور جهت مهار کرونا و آموزش راه های پیشگیری از آن به زودی به عراق بیاید.

به گفته «احمد الصحاف» همچنین قرار است 500 هزار ماسک نیز به عراق اهدا شود.

وزارت بهداشت عراق از ثبت 5 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور و افزایش شمار افراد آلوده به 26 نفر خبر داد.

بر اساس آمار منتشر شده 4 نفر در استان سلیمانیه، 5 نفر در استان کرکوک، 13 نفر در استان بغداد، 1 نفر در استان بابل، 2 نفر در استان نجف، 1 نفر در استان میسان شناسایی شده اند.

 

ایتالیا؛ افزایش شمار جان باختگان

ستاد مقابله با حوادث غیر مترقبه ایتالیا اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 2036 نفر افزایش یافته است.

هم اکنون تعداد قربانیان 52 نفر می‌ باشد. این در حالی است که عصر روز یکشنبه تعداد افرادی که به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند 34 نفر اعلام شده بود.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در رم و حومه آن نیز به 12 نفر افزایش یافت. دولت ایتالیا اعلام کرد مدارس و دانشگاه‌ ها و اماکن عمومی در 11 استان‌ برای یک هفته دیگر تعطیل خواهد بود. ستاد مقابله با حوادث غیر مترقبه همچنین اعلام کرد تاکنون 149 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا بهبود پیدا کرده اند.

 

بحرین؛ افزایش شمار مبتلایان به 49 نفر

وزارت بهداشت بحرین از شناسایی دو مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد تا شمار افراد آلوده در بحرین به 49 نفر افزایش یابد.

 

لغو تمرین‌ های نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی

یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: آمریکا تمرین‌ های نظامی خود را با رژیم اسرائیل به علت نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو کرده است.

 

ترکیه؛ احتمال وجود بیمار کرونایی

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه در شورای علمی این کشور گفت: تدابیر لازم برای پیشگیری از ورود ویروس به ترکیه اتخاد شده است. هنوز بیماری در ترکیه شناسایی نشده، اما ممکن است بیمار مبتلا به کرونا در ترکیه وجود داشته باشد. تعدادی از اتباع و افراد در 14 روز اخیر از چین، ایران، عراق و کره جنوبی، ایتالیا وارد ترکیه شده اند. آنها باید در منزل خود بمانند..

پرواز‌های مسافری از چین، ایران، ایتالیا، کره جنوبی و عراق متوقف شده است.

 

سنگال؛ اولین مورد ابتلا

مقامات سنگال از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.

یک شهروند فرانسه که گفته می‌ شود پیش از بازگشت به این کشور و قرنطینه شدن در «داکار» پایتخت سنگال، ماه گذشته از فرانسه دیدن کرده بود، عامل گسترش این بیماری است.

بر اساس اظهارات وزیر بهداشت سنگال، نتایج تازه‌ ترین آزمایش این شهروند فرانسه در انستیتو پاستور داکار مثبت بوده است.

وی افزود وضعیت این بیمار تاکنون فاقد هرگونه نگرانی‌ های پزشکی بوده است.

پس از نیجریه که یک شهروند ایتالیایی مبتلا به کرونا به کشورش فرستاده شد، این دومین مورد از شیوع ویروس کروناست که در منطقه جنوب صحرای آفریقا شناسایی می‌ شود.

 

نروژ؛ افزایش شمار آلوده شدگان

ویروس کرونا که به شمال اروپا راه پیدا کرده، شمار بیشتری از مردم نروژ را درگیر کرد. تا هفته گذشته تنها آزمایش یک نفر به کرونا مثبت اعلام شده بود این تعداد در این هفته به 19 مورد افزایش یافت.

صدها نفر نیز تحت مراقبت در خانه به سر می برند.

 

نشست تلفنی وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشور‌های گروه 7

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد وزیران دارایی و روسای بانک مرکزی کشور‌های گروه 7 امروز سه شنبه در بحبوحه نگرانی‌ های فزاینده جهانی بر سر همه گیری ویروس کرونا، مذاکراتی را برگزار خواهند کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ ای اعلام کرد وزیر خزانه داری و رئیس بانک مرکزی آمریکا صبح سه شنبه تماسی با همتایانشان در گروه هفت را هدایت خواهند کرد.

این نشست تلفنی برگزار می شود.

لومر گفت نشست مشابه وزیران دارایی منطقه یورو هم وز چهارشنبه برگزار خواهد شد. 

 

اردن؛ نخستین مورد ابتلا

اردن  گفت جواب آزمایش ابتلای به ویروس کرونای یک مرد که از ایتالیا به این کشور سفر کرده بود، مثبت بود و به این ترتیب این کشور رسما نخستین مورد ابتلای به این ویروس جدید را تایید کرد.

این شهروند اردنی تقریبا دو هفته پیش در پروازی که در حدود 100 مسافر داشت به کشور بازگشته بود. این مرد در منزلش قرنطینه شده است و در حال حاضر شرایط پایداری دارد.

یک فرد دیگر مشکوک به ابتلای به کرونا نیز تحت نظر است.

شرکت هواپیمایی دولتی اردن هفته گذشته پروازهای بین امان و رم را تا اطلاع ثانوی متوقف و پروازهای خود را به مقصدهای آسیایی محدود کرده است.

 

مصر؛ قرنطینه 1500 نفر

وزارت بهداشت مصر در گزارشی که برای شورای وزیران این کشور فرستاد از مثبت بودن یک مورد ابتلا به ویروس کووید19 خبر داد که مربوط به یک شهروند خارجی است که در مصر مشغول به کار است.

موردی که ابتلا به کرونا در آن تایید شده یک شهروند خارجی است که در یک شرکت مصری کار می‌ کند و در ماه فوریه به مصر آمده بود و پیش از ورود به مصر 4 ساعت در یک کشور دیگر ترانزیت بوده است. این فرد یکم ماه مارس پس از ظهور برخی علایم بیماری به درمانگاه شرکت مراجعه کرده و پس از مشکوک شدن به آلودگی به کرونا آزمایش‌ های مربوطه را انجام داده و تست او مثبت شد.

بنا به اعلام وزارت بهداشت مصر فرد مذکور در یک اتاق ایزوله بستری شد و 1500 نفر از کارکنان شرکت قرنطینه شدند. علاوه بر این 1427 نفر که با فرد مذکور و یا شرکت محل کار او در ارتباط بودند در محل اقامت خود تحت نظارت قرار گرفتند.

پیش از این نیز یک مورد آلودگی به کرونا مربوط به یک خارجی در مصر تایید شده و قرنطینه شده بود، اما پس از بهبودی کامل مرخص شد.

 

ژاپن؛ لغو جشنواره‌ های سالانه شکوفه‌ های گیلاس

جشنواره‌ های سالانه شکوفه‌ های گیلاس در ژاپن به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد.

دولت ژاپن به علت شیوع ویروس کرونا، چند رویداد مربوط به جشنواره‌ های شکوفه‌ های گیلاس را لغو کرد.

همین وضع سبب شده است پرسش‌ های جدی درباره المپیک تابستانی 2020 توکیو مطرح شود. 

 

کره جنوبی؛ 477 مورد جدید ابتلا

کره جنوبی اعلام کرد که 477 مورد ابتلا به کرونا در روز گذشته در این کشور ثبت شده که آمار کل مبتلایان را به 4812 نفر می‌ رساند. 

براساس این گزارش، تاکنون 28 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌ اند که بیشترشان دارای زمینه بیماری‌ های دیگری نیز بوده‌ اند.

**********

شمار کشورهای درگیر شیوع ویروس کرونا با عبور آن از مرزهای عربستان، مغرب، سنگال، سریلانکا، تونس به 76 کشور رسید. با اعلام موارد جدید، تعداد افرادی که در سراسر جهان به بیماری کووید-19 دچار شده‌اند،  به 90932 نفر رسید. با مرگ 32 نفر، شمار جانباختگان هم به 3119 نفر رسیده است.

چین، کره جنوبی و ایتالیا بالاترین میزان مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.