انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت کارولینای جنوبی پایان یافت و جو بایدن در این انتخابات به نخستین پیروزی خود رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، «جو بایدن» معاون باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به نخستین پیروزی خود در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ ها در ایالت کارولینای جنوبی دست یافت.

با شمارش 90 درصد آرا، جو بایدن حدود 50 درصد آرا را کسب کرد.

سناتور برنی سندرز هم حدود 20 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

«تام استایر» 12 درصد، «پیت بوتیجیج» 8 درصد و «الیزابت وارن» 7 درصد آرا به دست آوردند.

بایدن در سخنرانی پیروزی اش گفت: «همین چند روز پیش بود که رسانه ها و صاحب نظران کاندیداتوری من را منتفی می دانستند. حالا به لطف همه شما - قلب حزب دموکرات - ما برنده شدیم و با فاصله زیاد هم برنده شدیم.»

با توجه به این نتایج، جو بایدن نخستین پیروزی خود را در انتخابات مقدماتی درون حزب دموکرات برای تعیین کاندیدای نهایی این حزب، کسب کرد.

جو بایدن تاکنون سه بار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری حزب دموکرات بوده است و این نخستین پیروزی او در این سه دوره محسوب می‌ شود.

پیروزی قاطع برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت در ایالت نوادا باعث شد سایر کاندیداهای دموکرات با حداکثر توان به رقابت با وی ادامه دهند تا جلوی شتاب سندرز را بگیرند.

جو بایدن  تاکید کرد هدفش شکست دادن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است.

بایدن معتقد است برنی سندرز قدرت شکست دادن دونالد ترامپ را ندارد.

برنی سندرز پیش از این در انتخابات های مقدماتی در ایالت‌ های نوادا و نیوهمپشایر به پیروزی رسید و در انتخابات ایالت آیووا دوم شده بود.

سندرز در سخنرانی خود در منطقه «ویرجینیا بیچ» به جو بایدن این پیروزی را تبریک گفت.

دونالد ترامپ هم در توییتی با اشاره به پیروزی جو بایدن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت کارولینای جنوبی نوشت: بهتر است که «مایکل بلومبرگ» از این رقابت ها کناره‌گیری کند.

مایکل بلومبرگ میلیاردر آمریکایی، به تازگی وارد رقابت‌ های مقدماتی حزب دموکرات شده است.

جو بایدن با توجه به نمایش ضعیف در آیووا و نیوهمپشایر به پیروزی در ایالت کارولینای جنوبی نیاز شدیدی داشت و برای پیروزی در این ایالت سرمایه‌ گذاری کرده بود.

طبق این گزارش، نیمی از رای دهندگان دموکرات در ایالت کارولینای جنوبی را آفریقایی تبارها تشکیل می دهند که از جو بایدن حمایت می‌ کنند.

بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی پیوسته به حمایت قوی سیاه پوستان از خود اشاره می کند و نظرسنجی ها نشان می دهد که پشتیبانی «جیمز کلایبرن» نماینده با نفوذ کارولینای جنوبی در مجلس نمایندگان از او نقش مهمی در این موفقیت داشت.

نظرسنجی «تحقیقات رسانه ای ادیسون» نشان می دهد که به نظر می رسد او همچنین عملکرد خوبی در میان رای دهندگان 45 سال به بالا داشته است.

بایدن امیدوار است بتواند این استدلال را به کرسی بنشاند که او بهترین کاندیدای حزب برای شکست دادن دونالد ترامپ خواهد بود. او پیشتر در این هفته گفته بود: «اگر مرا با یک پیروزی از کارولینای جنوبی راهی کنید، کسی جلودار ما نخواهد بود.»

او در حمله ای تلویحی به سندرز که یک سناتور مستقل است اما به عنوان دموکرات در انتخابات شرکت می کند، گفت: »دموکرات ها کاندیدایی می خواهند که دموکرات باشد، یک دموکرات دائمی، یک دموکرات مفتخر، دموکراتی از نوع اوباما-بایدن. انتخاب ما این است که به یک پیروزی بزرگ برسیم یا بد ببازیم.»

در همین حال شبکه های خبری اعلام کردند «تام استایر» میلیاردر آمریکایی از رقابت های درون حزبی دموکرات ها کناره گیری کرد.

تام استایر 62 ساله که 19 میلیون دلار صرف تبلیغات تلویزیونی در ایالت کارولینای جنوبی کرده بود و امید به جلب آرای سیاه‌ پوستان داشت، بعد از جو بایدن و برنی سندرز در جایگاه سوم قرار گرفت. او اعلام کرد امیدی به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد و عرصه را برای دیگر مدعیان هم‌ حزبی خود خالی می‌ کند.

انتخابات کارولینای شمالی در آستانه «سه شنبه بزرگ» برگزار شد که به نظر می رسد به بهبود موقعیت جو بایدن در آن رقابت‌ ها کمک کند.

از انتخابات «سه‌ شنبه بزرگ» که سه شنبه این هفته برگزار خواهد شد به عنوان مهم‌ ترین روز در تقویم انتخابات مقدماتی حزب دموکرات یاد می‌ شود. با مشخص شدن نتایج این انتخابات‌ ها در این روز، کاندیداهای نهایی حزب دموکرات فاصله خود را با رقبایشان بیشتر می‌ کنند.

در این روز به طور همزمان انتخابات مقدمات حزب دموکرات در 14 ایالت برگزار خواهد شد .

در «سه شنبه بزرگ» کاندیداهای حزب دموکرات برای کسب یک سوم آرای نیابتی (دلگیت) موجود رقابت می کنند.

کاندیدای نهایی حزب دموکرات می‌ بایست از مجموع 3979 آرای نیابتی یا دلگیت، بیش از 1991 رای نیابتی را کسب کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی پیروزی بایدن
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.