گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه زیر ضربات شدید ارتش سوریه عقب نشینی از مناطقی در شهر استراتژیک «سراقب»در استان «ادلب» را آغاز کردند.

 

به گزارش جماران، خبرنگار المیادین در سوریه اعلام کرد که گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه زیر ضربات شدید ارتش سوریه عقب نشینی از مناطقی در شهر استراتژیک «سراقب»در  استان «ادلب» را آغاز کردند.

این خبرنگار همچنین گفت که درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه و افراد مسلح در مناطق« قبتان الجبل» و «داره عزه» در استان«حلب» در جریان است.

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که درگیری های شدید بین یگان های ارتش عربی سوریه و گروه  تروریستی  جبهه النصره  و گروهک هایی مورد حمایت دولت ترکیه در محور غربی سراقب در حومه جنوبی شرقی ادلب به وقوع پیوسته است.

خبرنگار سانا گزارش داد: بر اساس داده های میدانی، تروریست‌ها با ده ها عامل انتحاری و خودروهای بمب گذاری شده به محور غربی سراقب یورش بردند و نیروهای ترکیه هم حمایت آتشباری قوی از آنها به عمل آوردند اما در نهایت ارتش سوریه پاسخ دندان شکنی به آنها داد و همه حملات شان را دفع کرد و مواضع آنها را در مناطق و مزارع واقع در غرب این شهرک زیر حملات موشکی قرار داد و تلفات و خسارات زیادی به آنها وارد کرد.

خبرنگار سانا اشاره کرد: یورش تروریست‌های مورد حمایت دولت ترکیه به سراقب به منظور جبران خسارات سنگین گروه های تروریستی در محور جنوب ادلب است که یگان های ارتش ده ها منطقه راهبردی را از لوث تروریست‌ها آزاد کرده است.

در تحولی دیگر، مجلس فدرال روسیه اعلام کرد که ترکیه تروریست ها را در ادلب پنهان می کند و اقداماتی که انجام می دهد احتمال درگیری میان نیروهای روسیه و ترکیه را بیشتر می کند.

از جهتی دیگر، ارتش سوریه اجازه نداد 11 خودروی نظامی آمریکا از روستای «حامو» در استان حسکه عبور کنند و آنان را مجبور کرد از همان مسیری که آمده بودند، بازگردند.

منابع خبری سوری از ممانعت ارتش سوریه از عبور و مرور یک کاروان نظامی آمریکا خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که یک ایست‌وبازرسی ارتش سوریه در قامشلی مانع از عبور 11 خودروی نظامی آمریکا شد.

خبرنگار سانا از حسکه خبر داد که این خودروهای «هاموی» آمریکا قصد داشتند از ایست‌وبازرسی ارتش سوریه در روستای «حامو» عبور کنند که نیروهای ارتش سوریه اجازه این کار را ندادند.

به گفته وی، ارتش سوریه نظامیان آمریکایی را مجبور کرد از همان مسیری که آمده بودند، بازگردند و ساکنان این منطقه نیز، این کاروان آمریکایی را سنگ‌باران کردند.

در همین ارتباط، در 23 بهمن ماه زمانی که گشتی‌های آمریکایی قصد عبور از روستای «خربه عمو» واقع در حومه شهر حسکه را داشتند، با ممانعت ارتش سوریه مواجه شدند.

پس از آن نیز اهالی این روستا و روستاهای «بویر عاصی»، «خراب عسکر» و «القصیر» به کمک ارتش سوریه آمده و با آمریکایی‌ها درگیر شدند که در این اثنا یک غیر نظامی سوری کشته شد و جنگنده‌های آمریکایی نیز خربه عمو را بمباران کردند.

ائتلاف آمریکایی پس از این درگیری در بیانیه‌ای مدعی شده بود که هیچ نیروی آمریکایی آسیب ندیده‌اند، ولی شیخ «فیصل الیوسف» شیخ عشیره الغنامه گفت که در جریان این درگیری یک نیروی آمریکایی کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

عشایر سوریه نیز 29 بهمن ماه در واکنش به تجاوزات آمریکایی‌ها، در خربه عمو نشستی برگزار کردند.

شیوخ قبال عرب سوریه در این نشست، ضمن اعلام همبستگی با ساکنان خربه عمو، از عشایر و سایر اقوام سوریه خواستند که در برابر اشغالگری آمریکا مقاومت کرده و آنان را از خاک سوریه بیرون برانند.

ارتش سوریه روستاهای«خربه الناقوس»،«المنصوره» و «تل واسط» در دوردست ترین نقطه در شمال غرب استان «حماه» را پس از درگیری با گروه تروریستی «جبهه النصره» آزاد کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.