تا صبح امروز چهارشنبه 136 نفر دیگر جان خود را از دست دادند که رقم جان‌ باختگان را به 2004 نفر رساند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، آسوشیتدپرس گزارش داد آمار تلفات ویروس کرونا در چین به 2004 نفر رسید.

همچنین تعداد مبتلایان در چین به بیش از 61 هزار نفر افزایش یافت.

کمیسیون بهداشت چین اعلام کرد: شیوع ویروس کرونا در سطح این کشور بسیار کند شده و بیش از 10 هزار نفر از افراد مبتلا به این ویروس بهبود یافته اند.

سازمان بهداشت جهانی نیز با اشاره به گزارش چین درباره شیوع کرونا اعلام کرد نیازی به افزایش سطح هشدار خطر این ویروس در جهان نیست.

در خبری دیگر کره جنوبی صبح امروز گزارش داد 15 مورد تازه از ابتلا به ویروس کرونای جدید (کووید-19) در این کشور ثبت شده‌ است. با این افزایش ناگهانی طی یک روز شمار مبتلایان 50 درصد بیشتر شده است.

آن‌ طور که خبرگزاری رسمی کره جنوبی گزارش داده 13 مورد جدید در شهر «دِگو» ثبت شده است. این شهر در 300 کیلومتری سئول در جنوب شرق کشور قرار دارد.

روز سه‌ شنبه اعلام شده بود یک زن 61 ساله که اخیرا هیچ مسافرتی به خارج از کشور نداشته در این شهر به ویروس مبتلا شده است.

حال مقام‌ های بهداشتی کره جنوبی می‌ گویند 13 بیمار دیگر با این شهروند در تماس یا ارتباط بودند.

این موضوع نگرانی‌ ها در میان مقام‌ های کره جنوبی در مورد ابتلای جهشی به ویروس را افزایش داده است.

شمار کل بیماران در کره جنوبی اکنون به 46 مورد رسیده است. رقم ابتلا به کووید-19 در روز سه‌شنبه 31 مورد بود.

کره جنوبی تمامی کسانی که به ویروس تازه دچار شده‌ اند را در قرنطینه قرار داده است. برخی مواردی که احتمال دارد به ویروس دچار شوند نیز در قرنطینه قرار گرفته‌ اند. در مجموع 1030 نفر در حال حاضر تحت نظر قرار دارند.

در خبری دیگر روسیه اعلام کرد قصد دارد از روز پنجشنبه ورود اتباع چینی را به خاک خود ممنوع کند و این تدبیر سخت گیرانه به منظور جلوگیری از گسترش همه گیری ویروس کرونا انجام می‌ گیرد.

خبرگزاری‌ های روسی به نقل از «تاتیانا گولیکووا» معاون نخست وزیر روسیه در امور بهداشت اعلام کردند ورود اتباع چینی از طریق مرز‌های دولتی روسیه از 20 فوریه برای سفر‌های کاری، سفر‌های خصوصی، مطالعات و گردشگری به حال تعلیق درخواهد آمد.

در بیانیه صادر شده آمده است که این تعلیق موقت خواهد بود.

در عین حال اعلام شده 1222 مسافر کشتی تفریحی وست‌ درام که پنجشنبه هفته گذشته در بندر «سیهانوکویل» کامبوج از کشتی پیاده شدند، همگی مشکوک به ابتلا به کووید-19، بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا هستند.

مقام‌ های کامبوج در زمان پهلو گرفتن این کشتی تفریحی در بندر سیهانوکویل، با وجود خطر حمل ویروس جدید کرونا از سوی مسافران تنها به یک آزمایش پزشکی ساده اکتفا کردند. شماری از سرنشینان این کشتی در تورهای تفریحی پنوم‌ پن، پایتخت کامبوج هم شرکت کردند. با گذشت شش روز از زمان پهلو گرفتن کشتی در سواحل این کشور، مشخص شده یکی از مسافران آمریکایی به بیماری کووید-19مبتلا است؛ امری که می‌ تواند دست‌ کم به‌ صورت بالقوه درباره دیگر سرنشینان این کشتی تفریحی هم صادق باشد.

سرنشین بیمار کشتی تفریحی وست‌ درام یک زن 83 ساله آمریکایی است. او پس از گشت و گذار در سیهانکویل کامبوج و برای بازگشت به آمریکا در کوالالامپور مالزی توقف کرد و در همانجا نشانه‌ های ابتلا به بیماری مرگبار در او مشاهده شد. پس از انتقال به قرنطینه مشخص شد که این فرد قطعا به کووید-19 مبتلا است. همسر این زن همچنان در قرنطینه بستری است. به این ترتیب احتمال ابتلای تمام 1220 همسفر این زوج آمریکایی هم به ویروس جدید کرونا وجود دارد. مشکل اصلی اینجا است که بیش از 900 نفر از اعضای این گروه بزرگ هم‌ اکنون احتمالا در چهارگوشه جهان پراکنده شده اند.

«هون سن» نخست وزیر کامبوج در زمان رسیدن این کشتی تفریحی به مرزهای جنوبی کشورش با مسخره توصیف کردن نگرانی شهروندان محلی گفته بود: «ما با بیماری ترس» درگیر هستیم. فارغ از 233 مسافری که همچنان مسافر وست‌ درام هستند و معاینه و قرنطینه آنها ممکن است، دولت کامبوج برای روشن شدن وضعیت 987 مسافر دیگر باید با ده‌ ها کشور و همچنین سازمان بهداشت جهانی همکاری کند.

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در چین، جهان به حالت آماده‌ باش درآمده و کشورهای مختلف با اتخاذ تدابیر مختلف، تلاش می‌ کنند تا مانع از نفوذ این ویروس به داخل کشورشان شوند.

ویروس کرونا که شیوع آن از ماه گذشته در شهر ووهان چین شروع شده به 25 کشور سرایت کرده است.

آمریکا روز گذشته شهروندان خود را از طریق هوایی از این کشتی خارج و به کشور بازگرداند. استرالیا، کانادا، ایتالیا و کره جنوبی نیز در تدارک اجرای چنین عملیاتی هستند.

در فرانسه، از 12 نفری که به سبب ابتلا به این ویروس بستری شده بودند، 8 تن سلامت کامل خود را بازیافته و از بیمارستان خارج شدند. تنها 4 نفر همچنان در بیمارستان به سر می‌ برند.

«کریستالینا جورجیوا» مدیرعامل اجرایی بانک جهانی گفته است تاثیر ویروس کرونا بر رشد اقتصاد جهان احتمالا 0.1 تا 0.2 درصد خواهد بود؛ هرچند هنوز نمی‌ توان با اطمینان از آن سخن گفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.