واشنگتن پست نوشت: «ترامپ که پس از ترور ژنرال سلیمانی به دلیل تنش‌زایی و نزدیک کردن آمریکا به جنگ با ایران، تحت انتقادات شدید بود، پس از حمله تلافی‌جویانه ایران، سعی کرد با تاکید بر این که این حملات در میان سربازان آمریکایی هیچ زخمی و کشته‌ای به همراه نداشته، اعلام پیروزی کند. اکنون با افزایش روزافزون شمار آسیب‌دیدگان در میان سربازان آمریکایی، این پیروزی زیر سوال رفته است.»

به گزارش جماران، آرون بلیک در واشنگتن پست نوشت: 

1. اشتباه بودن ادعای اولیه‌ی ترامپ در این باره که حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، هیچ آسیبی به سربازان آمریکایی وارد نیاورده، اکنون به خوبی اثبات شده و می‌بینیم آسیب‌دیدگان این حملات به‌تدریج در حال افزایش است. گزارشات اولیه حاکی از آن بود که 11 سرباز آمریکایی در حملات ایران آسیب مغزی ناشی از تروما دیده‌اند که این تعداد سپس به 34،  64 و (در حال حاضر) 100 نفر افزایش یافت.
2. ترامپ تنها کسی نبود که سعی داشت دیگران را متقاعد کند که حملات ایران به سربازان آمریکایی آسیبی وارد نکرده است. سایر مقامات دولت آمریکا از جمله مایک پنس، معاون رئیس جمهور، تلاش کردند با دفاع از اظهارات ترامپ، ادعاهای او را به عنوان حقیقت به مردم بقبولانند. 
3. رئیس جمهور اندکی پس از گفته های ابتدایی، اعلام کرد که آسیب مغزی ناشی از تروما را چندان جدی نمی‌داند. از آن پس اطلاعات ارائه شده از سوی مقامات آمریکایی بیانگر افزایش آسیب‌‌های مغزی سربازان آمریکایی بود.
4. درست است که اطلاعات به آهستگی منتشر می شود- به ویژه اطلاعات مربوط به آسیب مغزی ناشی از تروما که پدیدار شدن علائم آن روزها طول می‌کشد. اما ترامپ در اظهارات اولیه نگفته بود که تا این لحظه گزارشی از آسیب‌های احتمالی در دست نیست، بلکه گفته بود که حملات به طور کلی هیچ آسیبی نداشت. زمانی که تنها چند ساعت پس از حملات تلافی‌جویانه در باره آن سخن می‌گوییم باید قضاوت سلیم داشته باشیم و درباره آنچه تایید می‌کنیم، کاملا دقت کنیم چرا که قطعا از همه چیز آگاهی نداریم.
5. ترامپ سپس با اعلام این‌که آسیب مغزی چندان بد و جدی نیست، مسائل را پیچیده‌تر کرد که انتقاد سازمان کهنه‌سربازان جنگ‌های خارجی را به همراه داشت. این سازمان از رئیس جمهور درخواست کرد که برای اظهارات نادرستش از سربازان زن و مرد عذر خواهی کند. طبق اعلام این سازمان: "آسیب مغزی ناشی از تروما، آسیبی جدی است که نباید آن را یک بیماری ساده تلقی کرد. آسیب مغزی ناشی از تروما می‌تواند باعث افسردگی، از دست رفتن حافظه، سردردهای شدید، سیرگیجه و خستگی شود- آسیب‌هایی که با پیامدهای کوتاه و بلند همراه هستند."
6. ترامپ کسی است که همواره بی‌ربط سخن می‌گوید. این مساله زمانی شدت می‌یابد که او درباره پیروزی‌های خودخوانده‌اش حرف می زند. جذابیت گفتار اغراق‌آمیز و مطلق‌گرایانه بسیار وسوسه‌انگیز است. ما این ویژگی را در ادعاهای ترامپ پیرامون لحظات آخر زندگی ابوبکر البغدادی، رهبر داعش، نیز دیده بودیم و اکنون این، بار دیگر اتفاق افتاده است.
7. ترامپ که پس از ترور ژنرال سلیمانی به دلیل تنش‌زایی و نزدیک کردن آمریکا به جنگ با ایران، تحت انتقادات شدید بود، پس از حمله تلافی‌جویانه ایران، سعی کرد با تاکید بر این که این حملات در میان سربازان آمریکایی هیچ زخمی و کشته‌ای به همراه نداشته، اعلام پیروزی کند. اکنون با افزایش روزافزون شمار آسیب‌دیدگان در میان سربازان آمریکایی، این پیروزی زیر سوال رفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.