ویروس مرگبار کرونا که از چین پخش شده، تاکنون 17 کشور را آلوده کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز  انگلیس با توجه بر هشدارهای وزارت خارجه این کشور درباره چین اعلام کرد که پرواز های چین را متوقف می‌ کند. این تصمیم در پی انتشار ویروس کرونا جدید گرفته شده است.

گروه «لاین ایر» اندونزی که از نظر ناوگان بزرگ ترین شرکت هوایی جنوب شرق آسیا است نیز امروز چهارشنبه اعلام کرد که همه پروازهای خود به چین و برعکس را از روز اول فوریه (شنبه) تا اطلاع ثانوی متوقف می‌ کند. این شرکت به 15 شهر مختلف چین پرواز دارد.

قزاقستان هم ارتباط هوایی با همسایه خود، چین را متوقف می‌ کند. در بیانیه دولت قزاقستان همچنین آمده که صدور ویزا برای شهروندان چین هم متوقف می‌ شود.

همزمان ژاپن و آمریکا خارج‌ کردن شهروندان خود از شهر «ووهان» چین را آغاز کردند. این شهر که قرنطینه شده، مبدا و کانون انتشار ویروس کروناست. آلمان هم در حال آماده‌ کردن مقدمات خروج حدود 100 شهروند خود از ووهان است.

ویروس کرونا تاکنون 17 کشور را آلوده کرده است. آخرین کشوری که اعلام کرده مورد مبتلا به این ویروس را مشاهده کرده، امارات متحده عربی است.در آلمان تاکنون 4 مورد ابتلا به این ویروس دستگاه تنفسی تایید شده است.

«ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان خواستار خونسردی توآم با هوشیاری شده است. او گفته است: «انتظار می‌ رود مواردی از آلودگی به این ویروس باز هم در آلمان مشاهده شود، به خصوص از طریق تماس با مسافران چین.» 

وزیر بهداشت آلمان اما تصریح کرده که این وزارت‌ خانه مصمم است سریعا مبتلایان را شناسایی کرده و آنها را در قرنطینه قرار دهد. به گفته اشپان پس از این مرحله باید مشخص شود که مبتلایان از چه طریقی مبتلا شده‌ و با چه کسانی در تماس بوده‌ اند تا جلوی گسترش این ویروس از طریق فرد مبتلا گرفته شود.

خبرگزاری دولتی امارات عربی متحده (وام) به نقل از وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که چهار عضو یک خانواده چینی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. این نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا جدید در خاورمیانه است. این خبر ساعتی پیش منتشر شده بود، بدون این‌ که به شمار مبتلایان اشاره شود.

ترس از جهانی شدن اپیدمی ویروس کرونا هر روز بیشتر می‌ شود. محققان می‌ گویند مشکل بتوان تخمین زد که این ویروس تا چه حد می‌ تواند در دنیا گسترش پیدا کند. این موضوع بستگی به این دارد که قرنطینه بیماران تا چه اندازه جواب دهد و نیز این که آیا می‌ توان دارویی برای مقابله با این ویروس پیدا کرد یا نه.

«اشتفان بکر» از دانشکده ویروس‌ شناسی دانشگاه «ماربورگ» آلمان نوشته که تولید واکسن ضد ویروس کرونا جدید در بهترین شرایط بین یک و نیم تا دو سال زمان می‌ برد.

انجمن جهانی واکسیناسیون و ایمن‌سازی (گاوی) هم پیش‌ بینی کرده که تولید چنین واکسنی دست‌ کم یک سال طول بکشد.

کنسولگری روسیه در گوانگژو چین گزارش داده که چین نقشه ژنتیک ویروس کرونا جدید را به روسیه داده و دانشمندان دو کشور در حال کار بر روی یک واکسن هستند.

دانشمندان استرالیایی نیز از یک بیمار نمونه خون گرفته و ویروس را تکثیر کرده‌ اند. آنها قصد دارند روشی برای تشخیص سرایت پیش از بروز بیماری پیدا کنند. تکثیر ویروس می‌ تواند برای تولید واکسن هم به کار رود.

مطابق اعلام فدراسیون جهانی اسکی، مسابقات آلپاین قهرمانی جهان که قرار بود ماه آینده در «یانکینگ» چین برگزار شود، لغو شد. انتشار ویروس کرونا جدید دلیل این تصمیم اعلام شده است.

از سوی دیگر مقام‌ های بهداشت و درمان پکن، پایتخت چین امروز چهارشنبه اعلام کردند که در این شهر هم موارد ابتلا به این ویروس تنفسی مشاهده شده و در پی آن خطر سرایت ویروس در پکن افزایش یافته است.

کانون انتشار ویروس کرونا جدید شهر ووهان چین است. این شهر قرنطینه شده است.

تا کنون دست‌ کم 132 نفر در چین در پی ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌ اند.

ویروس کرونا از انسان به انسان منتقل می‌ شود. این ویروس قابل مقایسه با بیشتر بیماری ها‌ی کشنده‌ ای است که در جهان رایج است، مثل ابولا ولی کمتر عفونی است.

متخصصان بهداشت و سلامتی می‌ گویند رعایت نکات اولیه بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس کافی است؛ مواردی چون زدن ماسک و ضد عفونی کردن دست‌ ها.

پرسنل بیمارستان‌ ها که در تماس مستقیم با بیماران هستند اما باید لباس مخصوص محافظ بر تن کنند.

 ارتباطات گسترده جهانی و آسان و بیشتر شدن سفرهای میان قاره‌ ای، یکی از دلایل سریع گسترش این ویروس است. به همین دلیل در حال حاضر مشکل بتوان گستردگی این بیماری را تخمین زد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.