ارتش سوریه به شکل کامل شهر مهم و استراتژیک«معره النعمان» بزرگترین پایگاه گروه های مسلح در جنوب «ادلب» و دومین شهر بزرگ این استان را آزاد کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، یک منبع نظامی محلی به روسیا الیوم گفت که ارتش سوریه به شکل کامل شهر مهم و استراتژیک«معره النعمان» بزرگترین پایگاه گروه های مسلح در جنوب «ادلب» و دومین شهر بزرگ این استان را آزاد کرد.

این منبع افزود که نیروهای ارتش سوریه پیشروی میدانی بزرگی در جنوب منطقه کاهش تنش در ادلب انجام دادند و به طور کامل معره النعمان و منطقه «وادی الضیف» را آزاد کردند.

ارتش سوریه در پی محاصره شهر معره النعمان و فرار تروریست ها از آن از طریق بزرگراه «اریحا» در شمال غرب این شهر، حمله خود را به آن آغاز کرده بود.

خبرنگارالمیادین نیز گفت که ارتش سوریه در حال حاضر در حال پاکسازی و تفتیش معره النعمان پس از آزادی آن از گروه های مسلح است.

پیش از این ارتش سوریه موفق شد شهرک«کفر روما» واقع در غرب شهر مهم و استراتژیک «معره النعمان» که دومین شهر بزرگ استان ادلب به شمار می رود را آزاد کند.

یک منبع نظامی امروز سه شنبه گفت که ارتش سوریه با آزادی شهرک کفر روما در جنوب استان ادلب توانست شهر مهم و استراتژیک معره النعمان را به طور کامل و از همه جهت ها محاصره کند و فقط اعلام آزادی آن باقی مانده است.

در همین حال، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در دیدار با وزیر خارجه سودان جنوبی در مسکو گفت که تروریست هایی که در استان ادلب حضور دارند به تحریک ها و تجاوزهای خود به مناطق مجاور و به مواضع ارتش سوریه و نیز فرودگاه «حمیمیم» ادامه می دهند.

لاوروف افزود که طرف ترکیه ای باید تفاهم هایی که درباره منطقه کاهش تنش در ادلب به آن رسیده شد را عملی کند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت که تروریست ها گذرگاه های انسانی را در «حلب» و «ادلب» هدف قرار می دهند و مانع از خروج غیرنظامیان می شوند و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

وی عنوان کرد که تعداد زیادی از تروریست ها از ادلب به لیبی منتقل شدند و این نقض قوانین بین المللی است.

در همین حال، ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی خود علیه تروریست‌ها در استان حلب، بامداد سه‌شنبه موفق شد منطقه «جرف الصخر» در جنوب این استان را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کند.

 ارتش سوریه از هفته گذشته همزمان با پیشروی‌ها در ادلب عملیات‌هایی را در غرب و جنوب استان حلب هم برای پاکسازی این مناطق از وجود تروریست‌ها انجام می‌دهد تا طبق مفاد آتش بس جاده بین المللی حلب به حماه را تحت کنترل داشته باشد.

منطقه جرف الصخر در شرق شهرک مهم «خان طومان» قرار دارد که به کنترل ارتش و نیروهای مسلح سوریه درآمد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.