شرکت کنندگان در این تظاهرات به دعوت «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر برای برگزاری تظاهرات بزرگ برای محکومیت حضور آمریکایی ها در اراضی عراق پاسخ مثبت داده و با در دست داشتن پرچم عراق و کفن پوش تظاهرات کردند.

به گزارش جماران به نقل از سومریه نیوز، تظاهرات بزرگ عراقی در مخالفت با حضور آمریکایی ها در اراضی عراق در منطقه «جادریه» در مرکز بغداد پایتخت این کشور برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات به دعوت«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر برای برگزاری تظاهرات بزرگ برای محکومیت حضور آمریکایی ها در اراضی عراق پاسخ مثبت داده و با در دست داشتن پرچم عراق و کفن پوش تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی در عشق به وطن و مخالفت با حضور آمریکایی ها در اراضی عراق سر دادند.

در همین حال، یک منبع امنیتی عراقی امروز صبح اعلام کرد همزمان با آغاز تظاهرات میلیونی دستگاه های امنیتی همه تدابیر لازم را اتخاذ کرده اند و برخی از خیابان های مرکز بغداد را بسته اند.

این منبع امنیتی گفت که نیروهای امنیتی از شب گذشته تدابیر امنیتی جدی را نزدیک پل های «الطابقین» و الجاردیه در مرکز بغداد به مرحله اجرا درآورده اند.

وی افزود: تقاطع الطابقین و دو پل مجتمع کونکرییتیه از دو طرف بسته شده است.

وی همچنین به بستن مسیر میدان «فردوس» و تمام خیابان هاب منتهی به منطقه «الکراده» اشاره کرد و گفت که با این اقدام مناطق «الرصافه» از «کرخ» به طور کامل جدا می شوند.

وی افزود: این تدابیر، همزمان با آغاز تظاهرات میلیونی برای اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق بنا به فراخوان مقتدی صدر انجام می شود.

برگزار کنندگان عنوان «انقلاب بیستم دوم» را برای این تظاهرات انتخاب کرده اند.

 مردم عراق در سال 1920 علیه اشغالگران انگلیسی انقلاب کردند و امروز آنها با یادآوری آن انقلاب از تظاهرات امروز به عنوان انقلاب بیستم دوم و این بار علیه اشغالگران آمریکایی یاد می کنند.

سخنگوی کتائب: عراقی‌ها از مقاصد اشغالگران باخبرند/ آمریکا باید از منطقه برود

«جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گروه کتائب حزب الله عراق( از زیرمحموعه‌های الحشد الشعبی) در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد که عراقی‌ها امروز یکصدا مخالفت با حضور اشغالگران آمریکایی در کشورشان را فریاد می‌زنند.

الحسینی تاکید کرد: «وقتی که از حاکمیت و استقلال عراق حرف می‌زنیم، می‌بینیم که همه کشور بر سر موضوع اصولی پایان اشغالگری اتفاق نظر دارند».

وی افزود: «اگر نیروهای آمریکایی از عراق نروند، شیوه‌های دیگری آماده در میدان وجود دارد».

الحسینی تصریح کرد: «نمی توان عراق را از استقلال در تصمیم گیری بازداشت. امروز برای ملت عراق روشن شده است که آمریکا به دنبال مقاصد دیگری در عراق است».

سخنگوی کتائب حزب الله تصریح کرد: «گزینه‌های پاسخ به آمریکا حاضر است ما چه از لحاظ نظامی و چه دیپلماتیک آماده مقابله با حضور اشغالگران آمریکایی در عراق هستیم».

الحسینی حضور آمریکا در عراق را غیرقانونی خواند و گفت: «ما حق دفاع از کشورمان و به کارگیری همه گزینه‌های روی میز را داریم».

سخنگوی کتائب حزب الله تصریح کرد: «پاسخ ما قطعی است و نتیجه آن اخراج آمریکایی‌ها نه فقط از عراق بلکه از منطقه است».

الحسینی در پایان گفت: «وقتی که از فساد در حکومت حرف می‌زنیم این به دلیل حضور آمریکا در عراق است».

پارلمان عراق پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس الحشد الشعبی و شماری از همرزمانشان، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد و دولت عراق نیز در تماس‌های مستمر با مقامات آمریکایی، بر ضرورت اجرای این طرح تاکید کرد./ فارس

آدمک‎های به دار آویخته شده ترامپ، نظامیان آمریکایی و داعشی‌ها در راهپیمایی گسترده مردم عراق

بیانیه سفارت آمریکا در پی تظاهرات میلیونی امروز

سفارت آمریکا در بغداد امروز جمعه بیانیه‌ای را در خصوص تظاهرات میلیونی امروز عراقی‌ها منتشر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از بغداد الیوم، سفارت آمریکا از شهروندان خود خواست تا از مکان های تظاهرات دور بمانند.

 

 تظاهرات عظیم مردم عراق علیه آمریکا

***

هادی العامری: آمریکا به خواست مردم عراق احترام بگذارد

هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح و از شخصیت های برجسته عراق پس از تظاهرات میلیونی امروز / جمعه/ مردم در بغداد تاکید کرد که دولت آمریکا باید به خواست مردم کشو ما احترام بگذارد.

به گزارش ایرنا، وی با قدردانی از آحاد ملت عراق برای شرکت در این تظاهرات میلیونی بر توانایی عراقی ها در دستیابی به امنیت و حفظ حاکمیت کشورشان تأکید کرد.

العامری در بیانیه ای که در همین ارتباط منتشر کرد، گفت که عراقی ها امروز یکپارچه خروج نیروهای آمریکایی از خاک کشور را فریاد زدند و دولت آمریکا باید به خواست این مردم احترام بگذارد.

رهبر ائتلاف فتح از مردم عراق که با حضور میلیونی خود خواستار اخراج آمریکایی ها از کشورشان شدند، تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین از مقتدی صدر که پیشنهاد دهنده و بانی این اعتراض مردمی علیه آمریکاییان بود نیز قدردانی کرد.

رییس جمهور عراق: ملت عراق خواهان کشوری دارای حاکمیت است

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق با انتشار پیامی در صفحه خود در توییتر در واکنش به تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی  امروز ملت عراق در بغداد، نوشت: «ملت عراق بر یک کشور دارای حاکمیت کامل تأکید دارند که حق و حقوق آن نقض نشود. ملت عراق خواهان کشوری هستند که خدمت گزار ملت و بیانگر اراده ملی مستقل آنها و به دور از مداخله‌ها و دیکته‌های خارجی باشد، کشوری که تضمین کننده امنیت و حقوق آنها برای زندگی باعزت بوده و با همسایگانش در صلح و امنیت زندگی کند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.