بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد سیاست‌های تجاری «دونالد ترامپ» و وضع تعرفه‌های جدید توسط او به تولیدات این کشور آسیب زده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) اعلام کرد سیاست‌های تجاری «دونالد ترامپ» و وضع تعرفه‌های جدید توسط او به تولیدات این کشور آسیب زده است.

بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) طی گزارشی با عنوان «تاثیر تعرفه‌های جهانی بر تولیدات ایالات متحده در 2019-2018» اعلام کرد: وضع تعرفه‌های جدید توسط دونالد ترامپ به بهانه دفاع از تولید ملی باعث بیکاری در بخش تولیدی و افزایش قیمت‌ها شده است.

در این گزارش همچنین آمده است:«تعرفه‌های جدید برای کالاهایی مانند فولاد در سال 2018 باعث کاهش سفارش و افزایش قیمت تولید شده است. افزایش هزینه‌های تولید کالا به قدرت رقابت طرف آمریکایی‌ در بازارهای داخلی و خارجی آسیب خواهد زد.

تاثیر بلندمدت تعرفه‌های جدید میان آمریکا و شرکای تجاری نگران‌کننده است. این تعرفه‌ها تاکنون باعث رشد تولید در آمریکا نشده است. کاهش نسبی اشتغال بخش تولید و افزایش نسبی قیمت تولیدکننده به تعرفه‌های سال 2018 ربط دارد.

برخی کالاهای آمریکایی که تحت تاثیر منفی سیاست‌های جدید ترامپ قرار گرفته است، عبارتند از: آهن، فولاد، خودرو، لوازم خانگی، دستگاه‌ها و تجهیزات صوتی و تصویری، کامپیوتر، سموم دفع آفات، رسانه‌های نوری و مغناطیسی و چرم.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.