سخت ترین روزها و رسوایی بار ترین ایام برای ملکه انگلیس در سال 2019 رقم خورد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ملکه انگلیس روز چهارشنبه آینده در حالی کریسمس را به انگلیسی ها تبریک خواهد گفت که سال 2019 میلادی یکی از دشوارترین سال های دوران سلطنت طولانی او بوده است.

ملکه 93 ساله انگلیس در 12 ماه گذشته با دشواری های زیادی روبرو بود. از جمله این مشکلات می توان به هشدار پلیس به شاهزاده فیلیپ، همسر 98 ساله الیزابت دوم به دلیل تصادف رانندگی، علنی شدن اختلاف شاهزاده ویلیام با شاهزاده هری و رسوایی شاهزاده اندرو، پسر دوم ملکه به دلیل ارتباط با «جفری اپستاین» میلیاردر آمریکایی اشاره کرد.

ملکه انگلیس پیش از این سال 1992 میلادی را «سال وحشتناک» خوانده بود. در آن سال سه فرزند ملکه از جمله شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس از شریک زندگی خود جدا شدند. اعضای خانواده سلطنتی انگلیس همچنین در آن سال شاهد وقوع آتش سوزی در قلعه وینزر بودند. در این آتش سوزی به اقامتگاه الیزابت خسارت زیادی وارد شد.

اکنون بسیاری از صاحب نظران بر این باور هستند که سال 2019 می تواند «دومین سال وحشتناک» یا «سال سیاه» برای ملکه انگلیس نام بگیرد.

«پنی جونور» شرح حال نویس خاندان سلطنتی در این مورد می گوید: «واضح است که او [ملکه] بار دیگر از آن عبارت [سال وحشتناک] استفاده نخواهد کرد اما حدس می زنم که از برخی جنبه ها سال جاری بدتر از آن سال بوده است.»

شاهزاده فیلیپ که از سال 1947 تاکنون شریک زندگی الیزابت دوم است، در ماه ژانویه سال جاری میلادی در جریان یک تصادف رانندگی در نزدیکی یکی از املاک خاندان سلطنتی مجروح شد. هرچند جراحت فیلیپ جدی نبود اما این حادثه باعث شد که همسر ملکه از پلیس به دلیل رانندگی بدون بستن کمربند ایمنی اخطار بگیرد.

شاهزاده فیلیپ به دنبال این حادثه رانندگی تصمیم گرفت که گواهینامه رانندگی خود را به پلیس راهنمایی و رانندگی پس بدهد.

از سوی دیگر هری، نوه ملکه در سال جاری میلادی بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که با شاهزاده ویلیام، برادر بزرگ تر خود اختلاف پیدا کرده است. موضع گیری رسانه ها علیه «مگان مارکل» همسر شاهزاده هری نیز باعث شد تا این زوج تصمیم به شکایت از چند روزنامه بگیرند.

تصمیم «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس مبنی بر تعلیق پارلمان در ماه سپتامبر نیز باعث شد تا پای ملکه به یک مناقشه سیاسی و حقوقی باز شود. الیزابت دوم براساس توصیه بوریس جانسون با تعلیق پارلمان موافقت کرده بود. این در حالی است که این تصمیم در نهایت از سوی دیوان عالی «غیرقانونی» تشخیص داده شد.

با این حال رسوایی ارتباط شاهزاده اندرو، دومین پسر ملکه با جفری اپستاین بدون شک سخت ترین روزهای سال 2019 را برای ملکه انگلیس رقم زد. شاهزاده اندرو متهم شد که با واسطه گری جفری اپستاین با یک دختر نوجوان 17 ساله ارتباط جنسی داشته است.

مصاحبه ماه نوامبر شاهزاده اندرو با «بی بی سی» که قرار بود به بهبود وجهه پسر ملکه کمک کند از سوی رسانه ها یک «فاجعه» لقب گرفت. شاهزاده اندرو به دنبال این مصاحبه مجبور به کناره گیری از وظایف سلطنتی خود شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.