این نگرانی دیده می شود که با راکد شدن مذاکره تنش میان کره شمالی و آمریکا شعله ور گردد.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ به نقل از آساهی، چارلز بروان، فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا در منطقه اقیانوس آرام ، روز هفدهم دسامبر در جمع خبرنگاران اعلام کرد ، چنانچه آمریکا تا اتمام مهلت مذاکره عاری سازی هسته ای که کره شمالی به شکل یک جانبه آن را تا پایان سال جاری اعلام کرد ، مسیر مذاکره را تغییر ندهد ،‌ انتظار می رود که کره شمالی موشکهای دور برد شلیک کند. با توجه به اینکه کره شمالی ادعا کرد ، در صورتی که آمریکا هیچ امتیازی ندهد «هدیه کریسمس» دریافت خواهد کرد ، این نگرانی دیده می شود که با راکد شدن مذاکره تنش میان دو کشور شعله ور گردد. 

 

بروان در خصوص زمان شلیک موشک دور برد کره شمالی اظهار داشت:« انتظار می رود که این زمان ، شب کریسمس (‌روز بیست و چهارم دسامبر ) روز کریسمس ( روز بیست و پنجم دسامبر ) یا اینکه سال نو باشد. »‌ اما در عین حال وی خاطرنشان کرد:« کره شمالی فقط مهلت قانونی تعلیق موقت شلیک موشک دور برد را پس خواهد گرفت و هیچ اتفاقی نمی تواند فوری رخ دهد. »‌

چارلز بروان ، فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا در منطقه اقیانوس آرام ، با اشاره به اینکه:« کار ما حمایت از تلاش های دیپلماتیک است. » تاکید کرد:«‌ چنانچه تلاش های دیپلماتیک شکست بخورد ، ما می توانیم در کوتاه ترین زمان ممکن کارهایی که در سال 2017 میلادی انجام دادیم ، از سر بگیریم. » چنانچه مذاکره آمریکا و کره شمالی شکست بخورد امکان فشار نظامی از جمله اعزام بمب افکن به منظور مهار کره شمالی مطرح خواهد شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.