دادگاهی در الجزایر «عبدالمالک السلال» و «احمد اویحیی» نخست وزیرهای سابق این کشور را پس از محکومیت شان به اتهام فساد به 12 و 15 سال زندان محکوم کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،دادگاهی در الجزایر «عبدالمالک السلال» و «احمد اویحیی» نخست وزیرهای سابق این کشور را پس از محکومیت شان به اتهام فساد به 12 و 15 سال زندان محکوم کرد.

این دادگاه «یوسف یوسفی» و «بیده محجوب»وزرای سابق صنایع الجزایر را نیز به اتهام فساد به ده و هشت سال زندان محکوم کرد. 

پیش از این دادگاه «سیدی امحمد» در الجزیره پایتخت در روز یکشنبه خواستار 20 سال زندان برای عبدالمالک سلال و احمد اویحیی نخست وزیرهای سابق الجزایر به اتهام فساد در بخش مونتاژ خودروها و ستاد تبلیغات انتخاباتی «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور سابق الجزایر شده بود.

این دادگاه همچنین خواستار 15 سال زندان برای یوسف یوسفی و محجوب بیده وزرای صنایع سابق و 10 سال زندان برای «عبدالغنی زعلان»وزیر حمل و نقل سابق و مدیر ستاد تبلیغاتی  بوتفلیقه و «نوریه یمینه زرهونی» وزیر گردشگری سابق شده بود.

این دادگاه همچنین خواستار 20 سال زندان برای «عبدالسلام بو شوارب» وزیر صنایع سابق که اکنون فراری است، شد. این دادگاه علاوه بر آن خواستار صدور کیفرخواست بین المللی برای بازداشت بوشوراب شد.

این در حالی است که از زمان استعفای بوتفلیقه در دوم آوریل زیر فشار ارتش و جنبش اعتراضی بی سابقه مردم مبارزه با فساد آغاز شد و این مبارزه مسئولان برجسته و تاجران مرتبط با قدرت به ویژه مرتبط با خانواده بوتفلیقه را شامل شد.

با زندانی شدن «عمار غول» وزیر کار اسبق در پایان هفته گذشته تعداد وزرای دولت رئیس جمهور سابق که به زندان«الحراش» افکنده شدند به هشت تن از جمله دو نخست وزیر یعنی احمد اویحیی و عبدالمالک السلال رسیدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی الجزایر

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.