پلیس ویژه ضد تروریسم انگلیس گفت حادثه خونینی که در مرکز لندن اتفاق افتاد زمینه‌ های «تروریستی» داشته است. فرد مهاجم پس از زخمی‌ کردن چند نفر به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد در حادثه چاقوکشی در مرکز پایتخت انگلیس، دو شهروند کشته و سه نفر دیگر به ضرب چاقو کشته شدند.

روز جمعه یک فرد مسلح به چاقو در نزدیکی «لندن‌ بریج» چند نفر را زخمی کرد. ایستگاه قطار لندن بریج، که از ایستگاه‌‎ های مهم در لندن است، بسته شده است.

«نیل باسو» سخنگوی پلیس ضد ترور انگلیس در جمع خبرنگاران گفت این حمله یک رویداد تروریستی بوده است.

فرد مهاجم یک بمب جعلی با خود حمل می‌ کرده و تهدید به عملیات انتحاری کرده است، اما پلیس به او فرصت نداده و او را به ضرب گلوله از پا درآورده است.

پلیس به مدت چند ساعت‌ از رفت‌ و آمد شهروندان به حوالی مکان حادثه جلوگیری کرد.

«کرسیدا دیکز» کمیسر پلیس متروپولیتن لندن هم در یک کنفرانس خبری اعلام کرد این حمله را یک رویداد تروریستی می‌ داند.

به گفته او افسران پلیس ظرف پنج دقیقه از اعلام وضعیت با مظنون رودر رو شدند. ضارب در درگیری با پلیس کشته شد.

دیکس گفته پلیس با تمام قوا به دنبال ریشه‌ یابی این حادثه و هم‌ دستان احتمالی ضارب است.

پلیس عامل حمله را فردی 28 ساله به نام «عثمان خان» معرفی کرده است. 

 

_109950373_image002

 

او به ضرب گلوله افسران پلیس در محل حادثه کشته شد. 

به گفته پلیس متروپولیتن لندن، عثمان خان در سال 2012 به جرم فعالیت‌ های تروریستی به زندان رفته و در ماه دسامبر سال 2018 آزاد شده است. 

روزنامه تایمز گزارش داد خان سال گذشته بعد از آنکه با نصب ردیاب الکترونیک برای کنترل رفت و آمدهایش موافقت کرد، آزاد شده است. 

افسران پلیس در حال جستجو در «استفوردشایر»، محل زندگی خان هستند.

در زمان حمله نیروهای پرشمار پلیس منطقه را محاصره درآورده بودند. مرکز خدمات اورژانس لندن از وقوع رویدادی مهم خبر داد و اعلام کرد شماری از تیم‌ های امداد خود را به لندن بریج فرستاده است.

«بوریس جانسون» نخست‌ وزیر انگلیس در یک پیام توئیتری از ماموران پلیس به دلیل اقدام به‌ موقع قدردانی کرد و گفت این حادثه را رصد می‌ کند.

«پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس نیز در توئیتر نگرانی شدید خود را از بروز این حادثه ابراز کرد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون کارگر هم ضمن اعلام همدردی با قربانیان گفت بروز این این حمله تروریستی او را شوکه کرده است.

«صادق خان» شهردار لندن، ساکنان این شهر را فراخواند تا هم‌ دل و هم‌ صدا در برابر ترور بایستند. او تصریح کرد: «آنها که قصد حمله به ما و نفاق‌ افکنی دارند، موفق نخواهند شد.»

اواسط ژوئن 2017 نیز سه نفر در روی لندن بریج با یک خودروی باری به عابران حمله بردند و سپس با چاقو در بازار «بارو» در نزدیکی این پل هفت نفر را کشتند و چندین نفر را زخمی کردند. گروه داعش مسئولیت این حملات تروریستی را برعهده گرفت.

حدود دو هفته پیش از وقوع این حادثه، در یک حمله تروریستی دیگر در لندن 7 نفر کشته و ده‌ ها تن زخمی شده بودند. داعش اعلام کرد که این حمله نیز توسط اعضای این گروه افراط‌ گرای اسلامی انجام شده است.

اجلاس سران کشورهای عضو ناتو قرار است روز چهارشنبه در لندن برگزار شود و انتخابات زودرس انگلیس نیز روز 12 دسامبر برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.