مهلت تعیین شده توسط پیونگ یانگ برای نرمش واشنگتن با پایان سال جاری میلادی به پایان می رسد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، مشاور امنیت ملی کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا با « اصرار شدید» تلاش می کند که کره شمالی را به بازگشت به مذاکرات قانع کند این در حالی است که مهلت تعیین شده توسط پیونگ یانگ برای نرمش واشنگتن با پایان سال جاری میلادی به پایان می رسد.

«چونگ یوی یونگ» مشاور امنیت ملی کره جنوبی به خبرنگاران گفت که کشورش مهلت تعیین شده توسط کره شمالی را به رغم رکود در تلاش ها برای بهبودی روابط میان دو کره، جدی می گیرد.

 وی گفت فرصت‌ها برای گفت‌وگو میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ کمتر می‌شود و کره شمالی همچنان منتظر اقدامات متقابل واشنگتن در جریان مذاکرات است.

آخرین دور مذاکرات میان مقام‌های کره شمالی و ایالات متحده ماه گذشته بدون دستیابی به نتیجه پایان یافت. دیپلمات‌های حکومت کره شمالی نارضایتی و خشم خود از این گفت‌وگوها را پنهان نکردند.

مشاور امنیت ملی کره جنوبی همچنین تأکید کرد این کشورش برنامه‌های متفاوتی را برای رویارویی با شرایط پیش‌بینی نشده پس از پایان بدون نتیجه ضرب‌الاجل پیونگ یانگ آماده کرده است. وی گفت برگزاری کنفرانس سران دو کره و ایالات متحده تنها در صورتی قابل تصور است که در مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ پیشرفت حاصل شود.

بنابراین گزارش، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ماه آوریل به ایالات متحده آمریکا تا پایان سال جاری مهلت داد تا نرمش بیشری از خود نشان دهد.رهبر کره شمالی همچنین به ایالات متحده آمریکا نسبت به حماقت نادیده گرفتن این مهلت هشدار داد.

با وجود ابراز تمایل کره شمالی و ایالات متحده به برقراری صلح در شبه جزیره کره و برگزاری سه دیدار میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در دو سال گذشته، تلاش‌ها برای عادی‌سازی ارتباط میان دو کره در ماه‌های اخیر به شدت کمرنگ شده است؛ کیم جونگ اون دو هفته پیش دستور تعطیلی مراکز احداث شده از سوی کره جنوبی در کوهستان «کومگانگ» کره شمالی را صادر کرد. پیونگ‌یانگ همچنین پیشنهاد اخیر سئول برای لغو محدودیت ارتباطی میان ساکنان دو کره را رد کرد.

از سوی دیگر کره شمالی در ماه‌های گذشته بارها رزمایش موشکی برگزار کرده و همزمان با ابراز تمایل به ادامه گفت‌وگوها از آمادگی خود برای درگیر شدن در جنگ خبر داده است.

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده که خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۰ آماده می‌کند به یک پیروزی بزرگ در عرصه بین‌المللی نیاز دارد. پرونده کره شمالی یکی از امید‌های ترامپ برای این موفقیت دیپلماتیک به شمار می‌رود.

مناسبات میان کره شمالی و ایالات متحده آمریکا در نخستین ماه‌های به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به شدت متشنج شد و رهبران دو کشور یکدیگر را به جنگ تهدید کردند. با این حال کره شمالی از زمان برگزاری المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ در کره جنوبی، نشانه‌هایی از تمایل با عادی‌سازی روابط با سئول و حتی واشنگتن را از خود نشان داد. پس از آن کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در سه نوبت در سنگاپور، ویتنام و مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند. با این حال مذاکرات فنی و دیپلماتیک میان ایالات متحده آمریکا و کره شمالی تاکنون بدون نتیجه بوده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.