شماری از نمایندگان زن پارلمان انگلیس تصمیم ندارند در رقابت های انتخاباتی ماه دسامبر شرکت کنند و سوء استفاده جنسی، ارعاب و فرهنگ تهدید را علت این تصمیم خود برای ترک پارلمان اعلام کرده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد حدود یک ماه تا انتخابات پیش از موعد پارلمانی انگلیس زمان باقی است. بسیاری از نمایندگان پارلمان انگلیس اعلام کرده‌ اند که تمایلی به کاندید شدن برای انتخابات پیش‌ رو ندارند. علت عدم تمایل آنها به ادامه فعالیت سیاسی‌ شان، ترس و نگرانی اعلام شده است.

سایت خبری «تاگس‌ شاو» وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان امروز سه‌ شنبه با انتشار گزارشی از لندن خبر از افزایش فضای رعب و ترس بین نمایندگان پارلمان انگلیس داده است؛ رعب و ترسی که یادآوری خاطره قتل «هلن جوان کاگس» نماینده حزب کارگر در ژوئن سال 2016 نیز به آن ابعاد گسترده‌ تری بخشیده است.

دولت انگلیس اعلام کرده است که شمار جرایم علیه نمایندگان پارلمان انگلیس در سال 2018 نسبت به سال پیش از آن به دو برابر افزایش یافته است. گفته می‌ شود که 342 پرونده ناظر بر حمله به نمایندگان پارلمان ثبت شده است. پلیس بودجه مربوط به حفاظت از جان نمایندگان را به شدت افزایش داده است. این بودجه که پیش از این 170 هزار پوند بود، اکنون به چهار میلیون پوند رسیده است.

بسیاری از نمایندگان و وزیران کابینه تنها با حمایت پلیس می‌ توانند محل کار خود را ترک کنند؛ پدیده‌ ای که به عقیده رئیس مجلس عوام انگلیس تاکنون سابقه نداشته است.

تهدیدهای کتبی

بسیاری از نمایندگان اعلام کرده‌ اند که نمی‌ توانند فشار ناشی از دریافت ایمیل‌ های تهدیدآمیز و پست‌ های زننده در شبکه‌ های اجتماعی را تاب بیاورند.

«دیانا آبوت» نماینده رنگین پوست حزب کارگر گفته است: «من یک نامه تهدید‌آمیز دریافت کرده‌ ام. در توئیتر نوشته‌ اند که اگر بتوانند درختی را پیدا کنند که وزن جثه این فاحشه چاق را تحمل بیاورد، من را دار خواهند زد.»

تعداد نامه‌ های نژادپرستانه، یهودی‌ ستیزانه و ضد زن در شبکه‌ های اجتماعی علیه نمایندگان افزایش یافته است. گفته می‌ شود که تداوم مباحث مربوط به برگزیت، افزایش تعداد چنین نامه‌ هایی را در پی داشته است.

«کاترین مایر» بنیانگذار حزب برابری زنان انگلیس می‌ گوید چنین رفتار‌هایی با زنان به ویژه زنان رنگین پوست ریشه در تعصب، نفرت و نابرابری دارد.

یکی دیگر از نمایندگان گفته است که من را «خائن» خوانده‌ اند و تهدید به مرگ کرده‌ اند. او گفته است، حتی تهدید کرده‌ اند که به زن و دخترم تجاوز خواهند کرد.

«نیکی مورگان» وزیر فرهنگ، رسانه‌ ها و ورزش در کابینه «بوریس جانسون» نیز اعلام کرده است که حاضر به کاندید شدن برای انتخابات آتی نیست. او گفته است که این تهدیدها فشار زیادی بر روی او و خانواده‌ اش ایجاد کرده است.

در میان بیش از 50 نماینده پارلمان از جمله 18 زنی است که اعلام کرده اند در رقابت‌ های انتخاباتی 12 دسامبر شرکت نخواهند کرد. فعالان حقوق زنان نگرانند چنین فضایی دیگر زنان را نیز از ورود به عرصه سیاست منصرف کند و از میزان حضور نمایندگان زن در مجلس عوام که به 32 درصد رسیده بود، کاسته شود.

«هایدی آلن» یکی از نمایندگان محافظه‌ کار که اخیرا به لیبرال دموکرات‌ ها پیوسته است نیز از تهدید خود و همچنین نامه‌ های پر دشنام علیه خود و خانواده‌ اش گفته و اعلام کرده است که حاضر به کاندید شدن برای دور بعدی انتخابات نیست.

«لیندسی هویل» رئیس جدید مجلس عوام نسبت به این تحولات منفی در انگلیس ابراز نگرانی کرده است. او گفته است که ابعاد این تهدیدها بی سابقه است و اگر نمایندگان بگویند که از مشارکت در امور سیاسی واهمه دارند، آن گاه این خطر وجود دارد که دموکراسی در این کشور از بین برود.

«کارولین اسپلمن» نماینده محافظه کاری که پس از 22 سال فعالیت در پارلمان انگلیس قصد کناره گیری دارد، می‌گوید استفاده از الفاظ جنسی در سوء استفاده آنلاین از نمایندگان زن رواج یافته است از این رو تعجب آور نیست که بسیاری از نمایندگان زن تصمیم گرفته اند از شرکت در رقابت‌ های انتخاباتی صرف نظر کنند.

برخی سیاستمداران مرد نیز این تهدید‌های خشونت آمیز و سوء جنسی آنلاین را در سال‌ های اخیر تجربه کرده اند. 

در حال حاضر در جامعه انگلیس در ارتباط با مسائل اجتماعی از جمله برگزیت خشم گسترده‌ ای حاکم شده است و با توجه به فضایی که هم اکنون در انگلیس به وجود آمده است، کمتر زنی حاضر می‌شود پا به عرصه پرخطر سیاسی در این کشور بگذارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.