فاصله میان ادعا و واقعیت یکی از تضادهای اصلی در سیاست خارجی ترامپ است و نمونه بسیار بارز آن را می توان در مرز سوریه و ترکیه مشاهده کرد.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ هوبرت وتزل در زوددویچه سایتونگِ آلمان نوشت:

«1. ترامپ بسیار علاقه دارد که آمریکا را یک قدرت جهانی جلوه دهد، اما حاضر نیست هزینه های سیاسی یا نظامی لازم را برای حفظ جایگاه آمریکا به عنوان یک قدرت جهانی بپردازد. او اتحادهای قدیمی آمریکا را چه در اروپا و چه در آسیا حفظ نمی کند و در پی ایجاد هیچ اتحاد جدیدی نیز نیست.

2. او می خواهد آمریکا را از درگیری های دوردست و خارجی دور نگه دارد، اما سپس از مداخله سایر قدرت ها و تلاش آنها برای پر کردن خلاء های ناشی از خروج پلیس جهانی، عصبانی می شود.

3. فاصله میان ادعا و واقعیت یکی از تضادهای اصلی در سیاست خارجی ترامپ است و نمونه بسیار بارز آن را می توان در مرز سوریه و ترکیه مشاهده کرد.

4. وی با تصمیم اخیر خود، هدیه بزرگی به چهار رقیب و مخالف آمریکا داده است: بشار اسد، قدرت های محافظ آن روسیه و ایران و همچنین سازمان تروریستی داعش.

5. او ناتو را در وضعیت بسیار خطرناکی قرار داده و علاوه بر آن، این خطر وجود دارد که در نهایت نیروهای روسی نیز در این نبردها درگیر شوند.

6. تصمیم ترامپ برای اعمال تحریم های ضعیف علیه ترکیه، صوری و توخالی است. ترامپ می دانست که کنگره در موارد اضطراری حتی بر خلاف خواست او تصمیم به اعمال اقدامات تنبیهی خواهد گرفت و ترجیح داد خود اقدامی هر چند ضعیف در این باره انجام دهد.

7. نظرات ترامپ درباره هرج و مرجی را که به پا کرده، می توان از توییت های وی دریافت: برای او مهم نیست، زیرا دنیا برای وی هیچ اهمیتی ندارد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.