ترامپ کردها را که به عنوان متحدین آمریکا، با شبه نظامیان تروریستی "دولت اسلامی" جنگیده و هزاران مبارز خود را از دست داده اند، در موقع نیاز به حال خود رها کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ پل آنتون کروگر در یادداشتی در زوددویچه سایتونگ (آلمان) نوشت:

 

1. کاخ سفید بیانیه ای منتشر کرده که در آن گفته شده رئیس جمهور آمریکا با همتای ترک خود تماس تلفنی برقرار کرده است. ترکیه اعلام نمود به زودی به شمال سوریه حمله خواهد کرد و آمریکا نیز در آینده نزدیک از سوریه خارج خواهد شد.

2. ترامپ بار دیگر تصمیمی غیرمنتظره اتخاذ کرده است که کردها، بریتانیا و فرانسه را غافلگیر نموده و در عین حال تلاش ها و اقدامات پیشین دولت خود را تضعیف می کند.

3. اکنون این خطر وجود دارد که یک خط مقدم جدید در سوریه ایجاد گردد و جنگ جدیدی رخ دهد که جان هزاران نفر را گرفته و صدها هزار نفر را وادار به فرار نماید.

4. ترامپ کردها را که به عنوان متحدین آمریکا، با شبه نظامیان تروریستی "دولت اسلامی" جنگیده و هزاران مبارز خود را از دست داده اند، در موقع نیاز به حال خود رها کرده است.

5. برندگان این تصمیم، نیروهایی هستند که با آمریکا و متحدین سنتی آن رابطه ای غیردوستانه دارند: ایران، رژیم بشار اسد و روسیه. علاوه بر این، ترامپ موفقیت های خود را در نبرد با گروه دولت اسلامی که در سوریه و عراق بار دیگر قدرت می گیرد، به خطر می اندازد.

6. تصمیم کاخ سفید مبنی بر توجیه حمله ترکیه بر اساس قوانین بین المللی با توجه به این نکته که اروپا حاضر به بازگرداندن جنگجویان اسیر داعشی نشده و آمریکا نیز آمادگی لازم را برای هزینه کردن در این رابطه ندارد، بسیار نادرست و ریاکارانه است. کردها که اکنون از سوی ترامپ به حال خود رها شده اند، کسانی بوده اند که این جنگجویان را اسیر کرده اند و حداقل در برنامه هایی که اردوغان به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه داد، هیچ اشاره ای به بر عهده گرفتن مدیریت اردوگاه الحول توسط ترکیه وجود نداشت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.