یکی از مقامات بلند پایه سرویس امنیتی اسرائیل در گفتگو با نشریه «المانیتور» گفته که این بار، از واکنش ضعیف از سوی ایران سخن در میان نیست. در این اواخر، ایرانی ها نشان داده اند که قادرند، ضربه بزرگی وارد کنند و به راحتی، سیستم های پدافند ضد هوایی را از کار بیندازند و از آن بگریزند.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ ​ ایگور سوبوتین در مقاله ای در نزاویسیمایا گازتا ی روسیه نوشت:

1- برای نخستین بار بعد از برگزاری انتخابات کنست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نشست کابینه امنیت را تشکیل داد. در مرکز توجهات شرکت کنندگان در این نشست، مساله ایران قرار داشت. طی روزهای اخیر، دولت یهودی گزافه گویی های خود در رابطه با افزایش خطر از سوی ایران را افزایش داده است.

2- در این اواخر، نخست وزیر و رئیس جمهور اسرائیل بارها، از مشکلات مهم در زمینه امنیت کشور سخن گفته و به تشکیل دولت واحد ملی فرا خوانده اند.

3- یکی از مقامات بلند پایه سرویس امنیتی اسرائیل در گفتگو با نشریه «المانیتور» گفته که این بار، از واکنش ضعیف از سوی ایران سخن در میان نیست. در این اواخر، ایرانی ها نشان داده اند که قادرند، ضربه بزرگی وارد کنند و به راحتی، سیستم های پدافند ضد هوایی را از کار بیندازند و از آن بگریزند.

4- ناظران ضمن اشاره به نتانیاهو و ایران توجهات را به سوی این موضوع جلب می کنند که احتمال دارد، هشدارها پیرامون خطر ایران، یک ابزار برای بازی سیاسی خود نخست وزیر اسرائیل باشد که بیشتر نگران این است که چگونه اکنون، ائتلاف دولتی مناسب برای خود را تشکیل دهد. بیش از ده سال از نخستین باری که نتانیاهو تهدید ایران را به ابزار سیاسی خود تبدیل کرد، می گذرد. به نظر می رسد که او تاکنون، موفق شده، از این ابزار به نفع اهداف خود استفاده کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.