نویسنده رسانه روسی مدعی شد: «در حال حاضر، رسانه های گروهی غرب ایران را به بازداشت غیر قانونی شهروندان خارجی به ظن جاسوسی متهم می کنند.»

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ کریستینا تاتارنیکوا در یادداشتی در کامسامولسکایا پراودا ی روسیه نوشت: «نخستین فردی که خبر بازداشت یولیا یوزیک را اعلام کرد، بوریس ویتسخوفسی، همسر سابق وی، بود و او در صفحه فیس بوکش این خبر را منتشر کرد. به گفته او، چند سال پیش، یوزیک به عنوان خبرنگار در تهران فعالیت داشته و این بار، به دعوت یک شخص به این کشور سفر کرده است. براساس خبرهای اعلام شده در روز دوشنبه، علت بازداشت یوزیک مشکلات ویزایش بوده و نه، اتهام جاسوسی.»

وی در ادامه نوشت: «گفته می شود که به رغم بروز مشکلات در اسنادش، او به سفارت روسیه در ایران مراجعه نکرده بود. چندی قبل از بازداشت، او در صفحه اینستاگرامش عکسی از خانه موزه طباطبایی در شهر کاشان قرار داده بود.»

تاتارنیکوا نوشت: «به اعتقاد مسکو، بازداشت یولیا یوزیک غیر قابل قبول است. اما، هنوز این زن خبرنگار در بازداشت بسر می برد و نمایندگان سفارت روسیه در ایران موفق نشده اند، مجوز دیدار با او را دریافت کنند.»

نویسنده رسانه روسی مدعی شد: «در حال حاضر، رسانه های گروهی غرب ایران را به بازداشت غیر قانونی شهروندان خارجی به ظن جاسوسی متهم می کنند. به اعتقاد برخی از کارشناسان، بازداشت های سیاسی توسط رژیم ایران به ابزار فشار بر دیپلمات های خارجی در مباحثات ژئو سیاسی تبدیل شده است. از جمله، می توان به مورد جیسون رضاییان ، خبرنگار نشریه واشنگتن پست در تهران، اشاره کرد که به جرم جاسوسی به مدت یک سال و نیم در حبس بسر برد. در چنین شرایطی، بعید به نظر می رسد که یولیا یوزیک بتواند سریعا، آزاد شود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.