بالاخره ولیعهد عربستان سکوت یک ساله اش را شکست و مسئولیت قتل شنیع ستون نویس واشنگتن پست را برعهده گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه الجزیره گزارش داد حدود یک سال پیش قتل تکان دهنده جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول جهان را شوکه کرد. ولیعهد عربستان تاکنون در این باره سکوت کرده بود.

حال پس از گذشت حدود یک سال از قتل تکان دهنده خاشقجی، ولیعهد عربستان در مصاحبه با پی بی اس گفت: تمام مسئولیت قتل وی را بر عهده می‌ گیرد، زیرا این اتفاق در دوره مسئولیت وی روی داده است.

این در حالی است که محمد بن سلمان تاکنون درباره نقش خود در این عملیات که سیا در گزارش خود تاکید کرده بود وی دستور آن را صادر کرده است، سکوت اختیار کرده بود.

بن سلمان در مصاحبه تازه منتشر شده با مارتین اسمیت خبرنگار فرانت لاین برای نخستین بار درباره نقش خود در این ماجرا صحبت کرد و گفت این قتل در دوره مسئولیتش روی داده است. 

بن سلمان به اسمیت گفت: بالاخره این کار در دوره مسئولیت من روی داد و من همه مسئولیت آن را بر عهده می‌ گیرم.

در عین حال بن سلمان تاکید کرد وی به هیچ وجه از آن اطلاع نداشته است. 

ولیعهد عربستان در پاسخ به پرسشی که چگونه این قتل می‌تواند بدون اطلاع وی روی داده باشد گفت: ما 20 میلیون جمعیت داریم. ما 3 میلیون کارمند دولت داریم. 

بن سلمان با اشاره به تیم 15 نفره‌ ای که گفته می‌ شود پشت پرده اجرای عملیات قتل خاشقجی بوده اند و با جت‌ های خصوصی دولت سعودی وارد استانبول شده اند گفت: آنها می‌ توانند سوار یکی از هواپیما‌ها شده باشند. من مقامات و وزیرانی دارم که آنها امور را پیگیری می‌کنند و مسئول رسیدگی به این گونه مسائل هستند. آنها برای انجام این کار‌ها اختیار دارند. 

اظهارات ولیعهد سعودی در مصاحبه با اسمیت که سال هاست مسائل منطقه خاورمیانه را پوشش می‌ دهد، تنها یکی از یک رشته گزارش‌ های جدید وی درباره محمد بن سلمان به شمار می‌ رود. 

این گزارش در آستانه اولین سالگرد قتل خاشقجی منتشر می‌ شود؛ همچنین در بردارنده یک رشته فیلم مصاحبه‌ های هرگز دیده نشده فرانت لاین با خاشقجی است که در تشریح اینکه چرا وی از یک حامی محمد بن سلمان به یک چهره منتقد او تبدیل شد، زوایای بیشتری را فاش می‌ کند. 

خاشقجی چند ماه قبل از مرگش به اسمیت گفته بود: من نمی‌ خواهم یک چهره مخالف باشم، ولی در عین حال نمی‌ خواهم به کشورم بازگردم و بار دیگر حرفی نزنم و دوباره سکوت کنم.

مستند پی بی اس در این باره قرار است هفته آینده پخش شود. 

قتل خاشقجی خشم بین المللی را برانگیخت و وجهه ولیعهد عربستان را مخدوش ساخت و طرح‌ های جاه طلبانه وی را برای متنوع سازی اقتصاد عربستان به خطر انداخت. بن سلمان از آن زمان تاکنون به آمریکا یا اروپا سفر نکرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.