بن کاردین گفت: اکنون، با خروج از توافق هسته‌ ای، ما به جای منزوی کردن ایران، آمریکا را به انزوا کشانده‌ ایم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نشریه هیل گزارش داد «بن کاردین» سناتور دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی سنا گفت که خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ ای سال 2015 تنش‌ ها با ایران را شدیدتر کرده است.

کاردین به فاکس نیوز گفت: «اکنون، با خروج [آمریکا] از توافق هسته‌ ای، اروپا این را یک مشکل آمریکایی، و نه یک مشکل بین‌ المللی، به حساب می آورد … ما به جای منزوی کردن ایران، آمریکا را به انزوا کشانده‌ ایم.»

کاردین گفت که این انزوا به ویژه پس از حملات انجام شده به تاسیسات نفتی سعودی هویدا شد؛ حملاتی که انصارالله یمن مسئولیتش را بر عهده گرفته‌ اند..

سناتور کاردین گفت که «مشکل ایران واقعا هیچ‌ گونه راه حل نظامی ندارد. ما باید کاری کنیم که دپیلماسی نتیجه دهد. ما باید [شدت و حدت] این وضع را کاهش دهیم و ببینیم که این اشتباه محاسباتی کجا رخ داده است.»

سناتور کاردین افزود: «اگر ما وارد یک جنگ با ایران شویم، آن جنگی فاجعه‌ بار است که به سود منافع امنیت ملی ما نخواهد بود.»

پیش از این هم وزیر خارجه سابق آمریکا از موضع ترامپ انتقاد، و از دیپلماسی حمایت کرده بود.

«جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا که از طرف سازمان ملل متحد به منظور تلاش برای تغییرات سیاست‌ های آب و هوایی در نیویورک به سر می‌ برد، در مصاحبه با برنامه «فیس دِ نیشن» شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا با اشاره به خروج واشنگتن از توافق هسته ای گفت: باید ببینیم بعد از خروج ما از توافق (هسته ای) چه اتفاقی رخ داد. ما اساسا اعلام جنگ اقتصادی علیه ایران کردیم. ما فشار حداکثری بر آنها وارد کردیم.

وی افزود: رهبرانی در خاورمیانه از من می‌ خواستند تا ایران را بمباران کنیم؛ نخست وزیر اسرائیل به آمریکا آمد و خواستار چراغ سبز برای بمباران ایران شد. بنابراین، ما از احتمال جنگ آگاه بودیم و وقتی توافق در وین به امضا رسید بر این باور بودیم که کانالی برای برقراری رابطه دیپلماتیک ایجاد شده است.

جان کری افزود: جامعه بین المللی در حال حاضر هم می‌ تواند دور هم جمع شود. منظورم این است که می‌ توان کاری کرد بدون اینکه ما از خود ضعفی نشان دهیم.

وزیر خارجه پیشین آمریکا افزود: متحدان ما از توافق هسته‌ ای حمایت می‌ کنند. من بر این باور هستم که دیپلماسی بهتر و بیشتر با متحدان مان سبب می‌ شود تا طرفین بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند و یک راه برای توافق وجود دارد که امنیت کامل را برای منطقه به ارمغان می‌ آورد و سایر مسائل همانند مسائل هسته‌ ای را در بر می‌ گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.