« آمریکا تقریبا 40 سال است که با ایران سرجنگ دارد. سیاست ترامپ درباره ایران آنگونه که منتقدان مدعی هستند انحراف نیست بلکه بازگشت به سیاست زمان اشغال سفارت آمریکا در ایران در 4 نوامبر 1979 است.»

به گزارش جماران، ای.جی. کاشتا در نشریه هیل نوشت:

 با شروع سال تحصیلی جدید در دانشکده های آمریکا، دانشجویان خواهند دانست که در خلیج فارس بحرانی به وجود آمده که دلیل آن خروج از روابط قدیمی بین ایران و آمریکاست که البته از سوی دونالد ترامپ تحریک شده است.

 جوان کول (Juan Cole)، استاد دانشگاه میشیگان همان طور که در وبلاگ خود نوشته، به دانشجویانش خواهد گفت که "ترامپ این بحران را با خروج از توافق 2015 هسته ای ایران ایجاد کرده است." 

 تریتا پارسی، کارشناس مسائل ایران در جورج تاون، به دانشجویانش خواهد گفت که "این بحرانی کاملا غیرضروری است و ما در آن هستیم فقط به این خاطر که ترامپ از توافق خارج شد و بولتون را مسئول سیاست ایران کرد."

 ساسان فیاض منش، دبیر برنامه مطالعات خاورمیانه در فرسنو (Fresno)، دانشگاه دولتی کالیفرنیا، به دانشجویان خواهد گفت که "دلیل اصلی بحران اخیر خروج یکجانبه دولت فعلی آمریکا از برجام است."

 جان مرشیمر (John Mersheimer)، در دانشگاه شیکاگو خواهد گفت که "آمریکا علیه ایران اعلان جنگ کرده است."

 در واقع، صدها کارشناس مسائل خاورمیانه از جمله 8 رئیس سابق انجمن مطالعات خاورمیانه، بسیاری از اساتید برجسته بازنشسته و صاحب کرسی به دانشجویان درباره "فاجعه حتمی" حاصل از خروج آمریکا از برجام و خطرات قریب الوقوع "تهاجم تمام عیار به ایران و اشغال آن" از سوی آمریکا هشدار خواهند داد. این افراد در 22 ژوئن در نامه ای که پیش نویس آن را مارک لوین، استاد تاریخ دانشکده کالیفرنیا، آماده کرده و سایت AVAAZ.org آن را انتشار داده بود، هشدارهای لازم را دادند اما این نامه به طور گسترده مورد چشم پوشی قرار گرفت. 

 آمریکا تقریبا 40 سال است که با ایران سرجنگ دارد. سیاست ترامپ درباره ایران آنگونه که منتقدان مدعی هستند انحراف نیست بلکه بازگشت به سیاست زمان اشغال سفارت آمریکا در ایران در 4 نوامبر 1979 است.

 تمام روسای جمهور آمریکا از جیمی کارتر گرفته تا بوش هریک به گونه ای با ایران جنگیدند و اتقاق نامتعارف زمان ریاست جمهوری باراک اوباما روی داد: ما جنگیدن را متوقف کردیم.

 امضاء کنندگان نامه مذکور از ترامپ می خواهند که به برجام بازگشته و به تحریم های علیه ایران پایان دهد و با ورود به مذارکات منصفانه عادی سازی روابط با ایران را شروع کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.