نخست وزیر نروژ در واکنش به حمله به مسجدی در شهر «بروم» این کشور سوئد را مرکز گروه‌های نژادپرستانه اسکاندیناویی دانست.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، نخست وزیر نروژ در واکنش به حمله به مسجدی در شهر «بروم» این کشور سوئد را مرکز گروه‌های نژادپرستانه اسکاندیناویی دانست.

«ارنا سولبرگ» نخست‌وزیر نروژ در واکنش به حمله مسلحانه شنبه گذشته به مسجد «مرکز اسلامی النور» در شهر بروم این کشور اعلام کرد: سوئد مرکز گروه‌های نژادپرستانه اسکاندیناویی است و نروژ باید در برابر آن تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه گروه‌های مذکور از نروژ به عنوان محل انجام اقدامات نژادپرستانه خود استفاده می‌کنند، بر لزوم مبارزه مشترک با این گروه‌ها تاکید کرد.

در مقابل،«آندرس یگمن» وزیر انرژی سوئد نیز از طریق توئیتر خود به این اظهارات ارنا سولبرگ واکنش تند نشان داده و خاطرنشان کرد که وی با ائتلاف حزب راستگرای افراطی «پیشرفت» دو بار به عنوان نخست‌وزیر نروژ انتخاب و مکلف به تشکیل کابینه دولت شده است.

یگمن در گفتگو با روزنامه «آفتونبلادت» سوئد نیز در این رابطه اظهار داشت: همکاری کشورها در زمینه مبارزه با افراطگرایی مهم است، ولی اگر شما با «حزب پیشرفت» ائتلاف تشکیل داده و «سیلوی لیستاگ» سیاستمدار راستگرای افراطی را به عنوان یکی از اعضای کابینه دولت معرفی می کنید، باید خودتان را در آیینه نگاه کنید».

وی همچنین افزود: مقصر دانستن راستگرایان سوئدی اقدام نادرست است. «آندرس بریویک» عضو «حزب پیشرفت» بوده و 77 نفر را به طور دسته‌جمعی به قتل رساند.

بنابراین گزارش، روز شنبه 10 اوت جاری یک فرد مسلح مسجد مرکز اسلامی النور در شهر بروم را مورد هدف قرار داد. بر اثر این حمله مسلحانه یک نفر مصدوم و یک مظنون بازداشت شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سوئد نروژ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.