نیروهای امنیتی نیجریه روز دوشنبه و طی هفته های گذشته از گلوله های واقعی و گاز اشک آور برای سرکوب معترضان شیعه استفاده کردند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس نیجریه روز گذشته-دوشنبه- به شیعیان معترض در شهر «ابوجا» پایتخت حمله کرد امری که به کشته شدن یک معترض، یک خبرنگار و یک مسئول بلندپایه در پلیس شد.

اما یکی از رهبران جوان در جنبش اسلامی نیجریه که از جمله معترضان بود گفت که وی شش جسد را دیده است این در حالی است که یکی از خبرنگاران رویترز در ابوجا مدعی است که وی فقط یک جسد را دیده است و نیز چندین خودروی سوخته و لکه های خون در یکی از خیابان های اصلی را پس از تیراندازی دیده است.

پلیس نیجریه مدعی شده است که یکی از افسران بلندپایه در این درگیری کشته شد و سه نیروی دیگر پلیس نیز زخمی شدند. 

پلیس همچنین 54 معترض را که به ادعایش مظنون هستند را بازداشت کرده است.

کمیته حمایت از خبرنگاران در آفریقا نیز در حساب توئیتری خود اعلام کرد که یک خبرنگار در اثر تیراندازی پلیس در جریان اعتراض در ابوجا کشته شده است.

جنبش اسلامی چندین سال است که به شکل منظم در حال برگزاری تظاهرات اعتراضی است و خواستار آزادی شیخ«ابراهیم زکزاکی» رهبرش است که از سال 2015 در بازداشت به سر می برد و نیاز به درمان دارد.

نیروهای امنیتی نیجریه روز دوشنبه و طی هفته های گذشته از گلوله های واقعی و گاز اشک آور برای سرکوب معترضان شیعه استفاده کردند.

«عبدالله محمد»یکی از رهبران جوان جنبش اسلامی گفت که تعداد کشته ها و زخمی ها در ابوجا طی روز دوشنبه به 20 تن افزایش یافت و تعدادی از آنها در اثر اصابت گلوله های واقعی در شکم یا پاهای خود زخمی شدند.وی افزود که شش جسد را دیده است و پلیس نیز بسیاری از اجساد را منتقل کرده است.

محمد افزود که اعتراض مسالمت آمیز آغاز شد اما پلیس شروع به تیراندازی با استفاده از گلوله های واقعی به سمت معترضان کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.