دو جنگنده ونزوئلایی با یک هواپیمای آمریکایی مقابله کرده و آن را از حریم هوایی ونزوئلا بیرون کردند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا یک هواپیمای ونزوئلایی را متهم کرد که یک هواپیمای وابسته به نیروی دریایی آمریکا از نوع«ئی بی -3 اریس2» را به شکل خصمانه بر فراز حریم هوایی بین المللی تعقیب کرده است. این رویارویی نشانه دیگری بر افزایش دشمنی میان دو کشور است.

رویارویی هوایی میان دو هواپیمای آمریکایی و ونزوئلایی روز جمعه یعنی همان روزی رخ داد که دولت آمریکا علیه چهار مسئول بلندپایه سازمان اطلاعات نظامی ونزوئلا تحریم هایی را اعمال کرد.

ارتش آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک جنگنده ونزوئلایی ساخت روسیه به شکل خصمانه هواپیمای ئی بی3 را در مسافتی ناامن در حریم هوایی بین المللی برای مدت زمانی طولانی تعیقب کرد امری که باعث شد سلامت سرنشینان آن و ماموریت هواپیما به خطر بیفتد.

این دو هواپیما با هم برخورد نکردند و کسی نیز در این حادثه آسیبی ندید.

در مقابل، دولت ونزوئلا به نقل از نیروهای مسلح این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ارتش با یک هواپیمای جاسوسی و شناسایی آمریکا در حریم هوایی اطراف فرودگاه «مایکویتیا» که به کاراکاس پایتخت خدمت رسانی می کند، مقابله کرده است.

در این بیانیه آمده است که یک هواپیمای آمریکایی صبح روز جمعه در حریم هوایی ونزوئلا رهگیری شد و پرواز این هواپیما در حریم هوایی ونزوئلا  تهدیدی برای هواپیماهای دیگر در منطقه بود.

در این بیانیه آمده است که ساعت 11و 33 دقیقه به وقت محلی دو جنگنده ونزوئلایی با یک هواپیمای آمریکایی مقابله کرده و آن را از حریم هوایی ونزوئلا بیرون کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.