رئیس جمهور آمریکا پس از سخنانش درباره بازداشت مغز متفکر حملات مرگبار بمبئی در سال 2008 ، توسط پاکستان به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور آمریکا باز هم در سخنان خود گاف داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از سخنانش درباره بازداشت مغز متفکر حملات مرگبار بمبئی در سال 2008 ، توسط پاکستان  به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. ترامپ گفت این عملیات پس از جستجوی ده ساله صورت گرفت این در حالی است که مغز متفکر این حملات در این سال ها در ملأ عام و به شکل کاملا آشکار و آزادانه زندگی می کرد.

دولت پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد که «حافظ سعید» موسس جماعت تندرو « عسکر طیبه» را به دلایل اتهام هایی در زمینه تأمین مالی تروریسم بازداشت کرده است. هند و ایالات متحده آمریکا سعید را متهم به انجام حملات بمبئی می کنند. در حملات بمبئی که به مدت چهار روز ادامه یافت بیش از 160 تن کشته شدند. همچنین آمریکا و سازمان ملل سعید را در فهرست های تروریسیم خود قرار داده اند.

ترامپ که قرار است هفته آینده میزبان«عمران خان» نخست وزیر پاکستان در کاخ سفید باشد از بازداشت سعید استقبال کرد و گفت که این کار در نتیجه فشار دولتش بر پاکستان برای اتخاذ تدابیر سختگیرانه علیه تندروها صورت گرفته است.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: پس از جستجویی که ده سال ادامه یافت مغز متفکر حملات تروریستی بمبئی در پاکستان بازداشت شد. فشارهای زیادی در دو سال گذشته برای یافتن وی (به پاکستان) وارد آمده است.

این در حالی است که سعید طی ده سال گذشته بارها به زندان افتاد و آزاد شد و از آن فراتر بارها در تجمع های عمومی سخنرانی کرد.

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با یک توئیت به سخنان ترامپ واکنش نشان داد و به هشت باری که دولت پاکستان از سال 2001 تا کنون سعید را بازداشت کرده است اشاره کرد.

این کمیته در توئیت خود نوشت:«برای اطلاع جنابعالی باید بگوییم که پاکستان هرگز به مدت ده سال دنبال او نگشت. وی در آزادی کامل زندگی می کرد.»

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به ترامپ پیشنها کرد که جملات ستایش گونه خود را تا زمان محکومیت سعید توسط پاکستان نگه دارد.

این نخستین بار نیست که ترامپ در مسائل خارجی یا داخلی در سخنان و توئیت های خود گاف می دهد و  مورد تمسخر قرار می گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.