آنه‌ گرت کرامپ-کارن باوئر رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان به پست وزارت دفاع این کشور گماشته شد. او دومین زنی است که این مسئولیت بسیار حساس را به‌ عهده می‌ گیرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی نوشت مراسم معارفه و تودیع وزیر دفاع آلمان با حضور «میشائیل مولر» شهردار برلین و نایب‌ رئیس شورای فدرال (بوندس‌ رات) آلمان برگزار شد.

 

D_q5-wJXkAEYxGx

 

در آلمان به‌ طور معمول حکم آغاز یا پایان کار وزیران را رئیس جمهور به آنها می‌ دهد اما از آنجا که «فرانک والتر اشتاین مایر» در مرخصی به‌ سر می‌ برد این وظیفه به رئیس شورای فدرال و در غیاب او به معاونش مولر واگذار ‌شد.

«آنه‌ گرت کرامپ-کارن باوئر» که با نام اختصاری «آکاکا» (AKK) شناخته می‌ شود جانشین خانم «اوزولا فون در لاین» می‌ شود. فون در لاین روز سه‌ شنبه به عنوان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا انتخاب شد به همین دلیل از پست وزارت دفاع استعفا داد.

دومین زن در دو مقام

کرامپ کارن‌ -باوئر بعد از «آنگلا مرکل» دومین زنی بود که رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان شد و اکنون دومین زنی است که مسئولیت وزارت دفاع را به‌ عهده می‌ گیرد.

 او چهارشنبه هفته آینده در پارلمان فدرال سوگند یاد می‌ کند و پس از آن به‌ طور رسمی وزیر دفاع خواهد بود. شمار زیادی از نمایندگان در مرخصی هستند و باید برای شرکت در این نشست به برلین بازگردند.

آکاکا متولد 1962 است و فعالیت سیاسی خود را در سن 19 سالگی در ایالت کوچک‌ «زارلند» آغاز کرد. او سیاستمداری باتجربه در همه سطوح سیاسی به‌ شمار می‌ رود، در طول 12 سال چهار بار در راس وزارتخانه‌ های مختلف ایالت زارلند بود و در عرصه‌ های خانواده و زنان، آموزش و فرهنگ و امور اجتماعی تجربه اندوخته است.

انتقاد اپوزیسیون

با وجود تجربیات زیاد، برخی از کارشناسان احزاب اپوزیسیون آکاکا را برای پست وزارت دفاع مناسب نمی‌ دانند.

«الکساندر نوی» کارشناس امور نظامی حزب چپ می‌ گوید: «آنچه که  کرامپ کارن‌-باوئر تاکنون درباره امور دفاعی گفته حاکی از آن است که ما باید خود را برای گسترش تسلیحات، سیاستی تهاجمی در رابطه با خارج و افزایش هزینه‌ های نظامی آماده کنیم.»

اوایل ژوئیه سال جاری آکاکا پیشنهاد حضور نیروهای نظامی آلمان در سوریه را مطرح کرد و پیشتر گفته بود که آلمان باید به فکر ساخت یک کشتی هواپیمابر مشترک با فرانسه باشد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.