مبارزان جنبش «حماس» با استفاده از شماره موبایل های اسرائیلی و با صحبت کردن به زبان عبری موفق شدند با نظامیان اسرائیلی از طریق واتساپ و با استفاده از موبایل های هوشمند مرتبط شوند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مبارزان جنبش «حماس» با استفاده از شماره موبایل های اسرائیلی و با صحبت کردن به زبان عبری موفق شدند با نظامیان اسرائیلی از طریق واتساپ و با استفاده از موبایل های هوشمند مرتبط شوند تا اطلاعات محرمانه درباره تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف نوار غزه به دست آوردد.

رسانه های اسرائیلی نمونه هایی از مکالمات صورت گرفته میان نظامیان اسرائیلی و مبارزان حماس که خود را به عنوان نظامیان اسرائیلی در یگان های دیگر در ارتش جا زدند تا اطلاعات محرمانه به دست بیاورند را منتشر کردند.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت» در این زمینه نوشت: جنبش حماس تلاش ها و اقدامات خود را برای دستیابی به اطلاعات محرمانه درباره نیروهای اسرائیلی متمرکز در پیرامون نوار غزه بیشتر کرده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: مبارزان حماس خود را در اینترنت اسرائیلی معرفی کرده و با نیروهای ارتش اسرائیل از طریق واتساپ ارتباط برقرار کردند و در برخی مواقع نیز اطلاعاتی که درباره تحرکات نیروهای ارتش اسرائیل در عمل به دست آورده بودند را  به منظور به دست آوردن اطلاعات بیشتر ارائه کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که مبارزان حماس تلاش کرده اند که با سربازان اسرائیلی از طریق فیس بوک ارتباط برقرار کنند و نیز تلاش هایی برای نفوذ به موبایل ها  یا رایانه های سربازان اسرائیلی انجام داده اند.

روزنامه یدیعوت آحارنوت در ادامه نوشت که بیشتر این تلاش ها به نتیجه نرسیده است اما اذعان کرد که یکی از این تلاش ها ماه پیش موفقیت آمیز بوده است امری که منجر به نگرانی شدید فرماندهان نظامی اسرائیلی شده است.

در همین زمینه این روزنامه نوشت که یکی از نظامیان یگان چتربازان پیامی در واتساپ از یک شماره ناشناس توسط فردی که خود را عضو یگان دیگری معرفی کرد دریافت کرد که از وی اطلاعاتی درباره زمان خروج چتربازان از منطقه می خواهد.

این روزنامه همچنین نوشت که در زمان جایگزینی نیروها حوادث نیز افزایش پیدا می کند مانند قتل(شهادت) غیرعمد یکی از مبارزان حماس در روز پجشنبه هفته گذشته در شمال نوار غزه که ارتش اسرائیل اذعان کرد که تیراندازی به سمت وی در نتیجه یک سوء تفاهم بود.

در همین زمینه این روزنامه نوشت: در زمان جا به جایی نیروها، نیروهایی که مکان را ترک می کنند در روزهای پایانی حضورشان از هشیاری کمتری برخوردار هستند اما نیروهای جدیدی که قرار است جایگزین آنها شوند کمتر به خطرات واقف هستند.

این روزنامه مدعی شد که سرباز چتر باز که با وی از طریق واتساپ تماس گرفته شد حاضر نشد اطلاعاتی بدهد به رغم آن که تماس گیرنده اطلاعاتی را برای کسب اعتمادش به او ارائه کرد که نباید در اختیار شخصی خارج از یگانش باشد.

روزنامه اسرائیلی در ادامه نوشت: این چترباز به فرماندهانش مساله را اطلاع داد و تحقیقاتی درباره چگونگی دستیابی حماس به این اطلاعات آغاز شده است.

در همین حال، ارتش رژیم اشغالگر در این زمینه فقط به این بیانیه بسنده کرد که به فعالیت های حماس و تلاش هایش از طریق شبکه های اجتماعی واقف است و از همه نظامیان و غیرنظامیان می خواهد محتاط باشند.

در مقابل حماس نیز هیچ گونه واکنش فوری به این گزارش از خود نشان نداده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.