روابط چین و کانادا در ماه دسامبر گذشته و در پی بازداشت«منگ وان چو» مسئول مالی شرکت«هواوی» چین به موجب درخواست آمریکا توسط پلیس «ونکوور»بحرانی شد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت کانادا اعلام کرد که چین یک شهروند دیگر کانادایی را بازداشت کرده است.

این سخنگو افزود که این شهروند کانادایی در شهر«یانتای» چین در حالی بازداشت شده است که روابط دیپلماتیک دو کشور شاهد سردی است.

وزارت خارجه کانادا نیز جزئیاتی در این زمینه ارائه نکرد و نیز نگفت که آیا بازداشت این شهروند با بازداشت 19 تن در هفته گذشته در چین ارتباط دارد یا نه.

روابط چین و کانادا در ماه دسامبر گذشته و در پی بازداشت«منگ وان چو» مسئول مالی شرکت«هواوی» چین به موجب درخواست آمریکا توسط پلیس «ونکوور»بحرانی شد. چین خواستار بازگرداندن منگ است.

پس از بازداشت منگ چین اقدام به بازداشت دو شهروند کانادایی کرده و آنها را به دست داشتن در سرقت اسرار مخصوص دولت چین متهم کرد.

در همین حال، پلیس شهر«شوچو» در ایالت«جیانگسو» روز سه شنبه هفته پیش اعلام کرد که 19 تن را به اتهام مربوط به مواد مخدر بازداشت کرده است که 16 تن از آنان خارجی هستند.

سفارت انگلیس در پکن نیز روز جمعه اعلام کرد که چهار انگلیسی در شرق چین بازداشت شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.