پلیس جبل الطارق در بیانیه ای تأکید کرد: چهار پرسنل با وثیقه و مشروط آزاد شدند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، پلیس جبل الطارق چهار پرسنل نفتکش ایرانی«گریس1» را بدون توجیه هر گونه اتهامی با وثیقه آزاد کرد. این چهار تن در پی توقیف غیرقانونی این نفتکش به بهانه نقض تحریم های اروپا علیه سوریه، بازداشت شده بودند.

پلیس جبل الطارق در بیانیه ای تأکید کرد: چهار پرسنل با وثیقه و مشروط آزاد شدند.

پلیس جبل الطارق به جزئیات بیشتری اشاره نکرد فقط تصریح کرد که تحقیقات همچنان ادامه دارد و نفتکش نیز در توقیف است.

پلیس جبل الطارق روز گذشته و یک روز پس از بازداشت کاپیتان و افسر ارشد این نفتکش  از بازداشت دو نفر دیگر از خدمه نفتکش ایرانی گریس 1 خبر داد.

پلیس جبل الطارق با اعلام این‌که دو نفر دیگر از خدمه نفتکش ایرانی گریس 1 را بازداشت کرده است، در بیانیه‌ای گزارش داد: «تمامی چهار بازداشتی ملیت هندی دارند و کمک‌های کامل قانونی دریافت کرده‌اند».

پلیس جبل الطارق دو روز پیش کاپیتان و افسر ارشد این نفت‌کش را بازداشت کرده بود.

بنابراین گزارش، دولت محلی جبل‌الطارق پنجشنبه هفته گذشته (۱۳ تیرماه) اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس1» را که حامل نفت خام ایران به سوریه بوده توقیف کرده است. ادعا شد که مقصد این نفتکش پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است.دولت محلی جبل‌الطارق  همچنین جمعه هفته گذشته توقیف این نفتکش را به مدت ۱۴ روز تمدید کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.