پس از دو ماه هنوز تکلیف سه پست کلیدی اتحادیه اروپا مشخص نشده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد سران کشورهای اروپایی دور جدید از گفت و گوها را برای رسیدن به توافقی در معرفی ریاست بر این گروه 28 نفری شروع کرده اند.

در این جلسه قرار است تکلیف سه پست کلیدی اتحادیه اروپا یعنی رئیس کمیسیون اروپا، رئیس پارلمان اروپا و رئیس شورای اروپا مشخص شود.

سران کشورهای اروپایی تاکنون از معرفی چهره هایی که جایگزین «ژان کلود یونکر» رئیس کمسیون اروپا و «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا باشند، ناکام مانده اند. 

دو کاندیدای اصلی ریاست بر کمیسیون اروپا که مهم ترین پست اتحادیه به شمار می رود، «مانفرد وبر» از احزاب راست میانه و «فرانتس تیمرمن» معاون کنونی یونکر، و رهبر چپ های میانه رو هلند است با این حال گفته می شود که هیچ یک از این دو از حمایت اکثریت برخوردار نیستند.

یونکر در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد امیدوار است سران کشورهای اروپایی بتوانند کاندیداهایی را برای تصدی این دو مقام بسیار مهم در اتحادیه اروپا معرفی کنند و تاخیر بیشتر در این خصوص بی معنی است. 

وی تصریح کرد کاندیداهایی که «حزب مردم اروپا» برای جایگزینی وی معرفی کرده است، بیشترین آرا را در نشست ماه مه در پارلمان اروپا به دست آورده بودند. 

با وجود ناکامی و از دست رفتن کرسی های فعلی در انتخابات اتحادیه اروپا، حزب راستگرای میانه مردم اروپا بزرگترین گروه سیاسی در پارلمان اروپا به شمار می آید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.