جیمی کارتر، دونالد ترامپ را در سمت ریاست جمهوری آمریکا نامشروع توصیف کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد «جیمی کارتر» رئیس جمهور اسبق آمریکا ضمن نامشروع خواندن «دونالد ترامپ» گفت که رئیس جمهور فعلی آمریکا بدون دخالت روسیه در کاراز انتخاباتی خود در سال 2016 نمی توانست به کاخ سفید راه یابد.

جیمی کارتر 94 ساله که در سمیناری در مرکز کارتر - بنیادی که خود او راه اندازی کرده است - در «لیسبورگ» در ایالت «ویرجینیا» سخنرانی می کرد، تاکید کرد: «او انتخابات را باخت و هیچ شکی وجود ندارد که روسیه در انتخابات دخالت کرده است.» 

وی ادامه داد: «من فکر می کنم اگر تحقیق عمیقی درباره این دخالت انجام شود، مشخص خواهد شد که دونالد ترامپ برنده انتخابات 2016 نبوده است. او برنده انتخابات نبود ولی به کاخ سفید راه یافت زیرا روس ها به نفع او دخالت کردند.»

جیمی کارتر در ادامه سخنان خود دونالد ترامپ را در سمت ریاست جمهوری آمریکا نامشروع توصیف کرد.

او از ترامپ خواست به این دخالت اذعان کند و روس ها را به دلیل این کارشان محکوم کند.

کارتر از زمان آغاز دوره ریاست جمهور ترامپ، منتقد سفت و سخت سیاست خارجی وی بود و او را به تعمیق اختلافات نژادی متهم می کرد.

«والتر موندال» معاون جیمی کارتر در زمان حضور وی در کاخ سفید از این هم فراتر رفته و ترامپ را «فردی تنفر انگیز» خواند. 

او رئیس جمهور فعلی آمریکا را به دلیل تمجید از رهبران مستبد و تحقیر رهبران دموکرات، عامل گسترش استبداد در جهان توصیف کرد.

«رابرت مولر» بازپرس ویژه سابق بعد از حدود دو سال تحقیق در ماه آوریل اعلام کرد مدارک کافی برای اثبات وجود یک توافق میان مسکو و تیم انتخاباتی ترامپ در دست ندارد؛ هر چند تماس های زیادی بین مسکو و این تیم انجام شده است.

مولر همچنین از فشار های دونالد ترامپ بر روند تحقیق خبر داده بود.

منتقدان دونالد ترامپ می گویند وی در حالی برنده انتخابات شد که  «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات او نزدیک به سه میلیون بیشتر از او رای آورده بود. 

روز جمعه ترامپ در حاشیه اجلاس گروه 20 با همتای روس خود دیدار کرد و درگفت و گوهایش این موضوع را به شوخی و مسخره گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.