نیروهای آمریکایی آماده تخلیه صدها کارمند شرکت های «لوکهید مارتن» و «سالیپورت گلوبال» از یک پایگاه نظامی در عراق هستند که در آن کار می کنند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، سه منبع نظامی عراقی گفتند که نیروهای آمریکایی آماده تخلیه صدها کارمند شرکت های «لوکهید مارتن» و «سالیپورت گلوبال» از یک پایگاه نظامی در عراق هستند که در آن کار می کنند.

این منابع گفتند که نزدیک به 400پیمانکار از این دو شرکت خود را آماده ترک پایگاه نظامی «بلد»می شوند که در آن نظامیان آمریکایی مستقر هستند. این پایگاه نظامی در 80 کیلومتری شمال بغداد واقع شده است و دلیل خروج این پیمانکاران «تهدیدهای امنیتی احتمالی» اعلام شده است.

این منابع نظامی عراقی گفتند که خروج این پیمانکاران از عراق به زودی صورت می گیرد اما هیچ گونه  اشاره به تهدیدهای امنیتی نکردند.

پایگاه نظامی بلد هفته گذشته در معرض حمله راکتی قرار گرفت و سه راکت به آن شلیک شد اما هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفت.

یک مسئول نظامی آگاه به عملیات روزانه پایگاه نظامی بلد گفت که ارتش آمریکا به مسئولان عراقی اطلاع داد که نیروهای امریکایی نزدیک به نیمی از 800 پیمانکار دو شرکت یاد شده که در پایگاه بلد کار می کنند را تخلیه خواهد کرد.

این مسئول تأکید کرد که عملیات تخلیه پیمانکاران آمریکایی نزدیک به ده روز طول می کشد.

دو مسئول نظامی دیگر نیز گفتند که عملیات تخلیه در دو مرحله و با استفاده از هواپیماهای نظامی صورت می گیرد.

دو پایگاه نظامی دیگر در عراق که میزبان نیروهای آمریکایی است نیز در هفته گذشته در معرض حملات موشکی قرار گرفتند اما هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفت. همچنین مقر شرکت نفتی آمریکایی «اکسون موبیل» در نزدیکی شهر«بصره» در جنوب عراق نیز در معرض حمله موشکی قرار گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.