ترامپ با بوریس جانسون تماس گرفت و به وی پیشنهاد دیدار دوجانبه داد اما جانسون از وی تشکر کرد و پیشنهادش برای دیدار را رد کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه دیلی میرور،«بوریس جانسون» یکی از کاندیداهایی که از شانس بیشتری برای رهبری حزب محافظه کار انگلیس و دولت پس از کناره گیری«ترزا می» نخست وزیر انگلیس برخوردار است، پیشنهاد «دونالد ترامپ»برای دیدار دوجانبه را رد کرد.

یک منبع نزدیک به جانسون گفت که ترامپ با بوریس جانسون تماس گرفت و به وی پیشنهاد دیدار دوجانبه داد اما جانسون از وی تشکر کرد و پیشنهادش برای دیدار را رد کرد زیرا وی بر فعالیت های پارلمانی که در جریان است، باید تمرکز کند.

این منبع افزود که ترامپ موضع گیری جانسون را درک کرد.

برخی منابع نیز گفتند که ترامپ با جانسون تماس تلفنی برقرار کرد که 20 دقیقه طول کشید و ترامپ این تماس تلفنی را «ثمره بخش و دوستانه» توصیف کرد.

پیش از این ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در حال دیدار از انگلیس است ریاست بوریس جانسون بر حزب محافظه کار انگلیس و نخست وزیری این کشور را مورد تأیید قرار داد با علم به اینکه ترزا می نخست وزیر کنونی انگلیس قرار است تا چند روز دیگر از مقام خود کنار برود.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که ایالات متحده  آمریکا و انگلیس می توانند پس از برکسیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به یک توافق تجاری «فوق العاده» دست یابند.

رئیس جمهور آمریکا در دومین روز سفر به انگلیس در نشست خبری مشترک با ترزا می، نخست وزیر این کشور گفت: «در حالی که انگلیس خود را برای خروج از اتحادیه اروپا آماده می کند، ایالات متحده به توافق تجاری فوق العاده بین آمریکا و انگلیس متعهد است.»

دونالد ترامپ افزود که توافق تجاری کشورش با انگلیس ظرفیت بالقوه زیادی دارد.

نخست وزیر انگلیس نیز از دستیابی به توافق تجاری «بلندپروازانه» با آمریکا پس از خروج کشورش از اتحادیه اروپا سخن گفت.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به پرسشی در مورد جانشینی ترزا می از «جرمی هانت» وزیر خارجه فعلی انگلیس و بوریس جانسون، وزیر خارجه پیشین این کشور ستایش کرد.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به انتقادهای «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر اعلام کرد که با درخواست ملاقات جرمی کوربین مخالفت کرده است. رئیس جمهوری آمریکا رهبر حزب کارگر را یک «نیروی منفی» توصیف کرد که صرفا دست به انتقاد می زند.

رهبر حزب کارگر ساعتی پیش از نشست خبری دونالد ترامپ و ترزا می در جمع تظاهرکنندگان علیه سفر رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس سخنرانی کرده بود.

دونالد ترامپ با این حال اخبار منتشر شده مبنی بر تظاهرات علیه خود در لندن را «اخبار جعلی» دانست.

رئیس جمهوری آمریکا در مورد اختلاف بین انگلیس و آمریکا در مورد مشارکت شرکت چینی «هواوی» در شبکه «فایو جی» (5G) انگلیس گفت که با ترزا می در این باره مذاکره کرده است. دونالد ترامپ نسبت به دستیابی به توافق با انگلیس بر سر پرونده هواوی ابراز امیدواری کرد.

«ملانیا ترامپ» بانوی اول آمریکا دونالد ترامپ را در جریان دیدار با نخست وزیر انگلیس در روز سه شنبه همراهی می کرد. «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ایالات متحده، «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا و «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید از جمله مقامات آمریکایی حاضر در مذاکرات بین رهبران دو کشور بودند.

در تحولی دیگر،هزاران انگلیسی امروز سه شنبه با برگزاری تظاهراتی بزرگ در لندن پایتخت انگلیس مخالفت خود با سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس را نشان دادند. 

در این تظاهرات  که«کارناوا مقاومت» نامیده شده است ده ها هزار انگلیسی در مرکز لندن شرکت کردند و با سفر ترامپ به کشورشان مخالفت کردند.

در این تظاهرات اعتراضی فعالان حوزه محیط زیست، مخالفان نژادپرستی و هواداران حقوق زن شرکت داشتند

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.