برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پر شور مردم روزه‌ دار ایران از همان زمان آغاز، بازتاب گسترده‌ ای در رسانه های منطقه و بین المللی داشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، با آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران، رسانه‌ های مختلف به پوشش خبری این رخداد بین المللی پرداختند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد ایرانی ها به مناسبت روز قدس راهپیمایی هایی را در سراسر کشور آغاز کردند.

این در حالی است که در سراسر خاورمیانه تظاهرات هایی به همین مناسبت برگزار خواهد شد. 

راهپیمایی های روز قدس که علاوه بر ایران، در لبنان، عراق و دیگر کشورها برگزار می شود، هر ساله در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می شود.

نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی (س) صورت گرفت.

روزنامه ونکور سان کانادا نیز خبر آسوشیتدپرس را بازتاب داد.

خبرگزاری رویترز هم با انتشار تصاویری از شبکه تلویزیونی خود گزارش داد راهپیمایی مردم در شهر‌های مختلف ایران به مناسبت روز قدس آغاز شده است. در این تصاویر تعداد زیادی از راهپیمایان که با در دست گرفتن پلاکارد در این راهپیمایی شرکت کرده اند دیده می‌ شوند.

این شبکه افزود: در جمع راهپیمایان اقشار مختلف مردم اعم از زنان، مردان، کودکان و افراد سالخورده دیده می‌ شود که پرچم ایران و پلاکارد‌ها و پارچه نوشته‌ هایی حاوی شعار‌های ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی در دست دارند.

 

1

 

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز با پوشش خبر آغاز راهپیمایی روز قدس در ایران نوشت: راهپیمایی های امسال در حالی برگزار می شود که دولت ترامپ در حال پیشبرد طرح صلحی است که جزئیاتش مشخص نیست. قرار است جزئیات آن در نشست بحرین در ماه ژوئن ارائه شود ولی رهبران فلسطینی گفته اند در آن حضور نخواهند یافت.

 

2

 

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سایر استان‌ها و شهرهای ایران آغاز شد و ملت ایران با شرکت در این راهپیمایی، از ملت فلسطین و آزادسازی قدس حمایت کردند.

شبکه فاکس نیوز هم در گزارشی نوشت مردم ایران به مانند سال های گذشته برای شرکت در راهپیمایی روز قدس به خیابان ها آمده اند و برگزاری این راهپیمایی صرفا به تهران محدود نمی شود بلکه دیگر شهرهای ایران نیز شاهد برگزاری راهپیمایی مشابهی هستند.

نشریه ایندین اکسپرس هند با اشاره به اینکه امام خمینی (س) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران این روز را که مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است، به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرده است افزود: به همین مناسبت راهپیمایی های گسترده ای در کشورهای مختلف به  خصوص در ایران آغاز شده است.

 

3

 

المیادین: خبرنگار المیادین در تهران گفت که میلیون ها ایرانی در شهرهای مختلف این کشور روز جهانی قدس را در حمایت از فلسطین بزرگ داشتند.

ایرانی ها در راهپیمایی روز جهانی قدس در حمایت از مساله فلسطین از 40 سال پیش تا کنون به رغم همه فشارها شرکت می کنند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی بر حمایت از فلسطین و مخالفت با تصمیم های آمریکا تأکید کردند.

خبرنگار المیادین در سوریه نیز گفت که در بازار «الحمیدیه» راهپیمایی بزرگداشت روز جهانی قدس در حمایت فلسطین برگزار شد.

این خبرنگار افزود که هزاران سوری و فلسطینی روز جهانی قدس را در مقابل مسجد اموی بزرگ در دمشق برگزار کردند.

خبرنگار المیادین در عراق نیز گفت: هزاران شهروند عراقی و گروه های عراقی راهپیمایی روز جهانی قدس را تحت عنوان« نه به قرارداد قرن» برگزار کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم اعلام کرد: شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای ایران، معامله قرن و نشست بحرین درباره فلسطین را محکوم کردند و تنها راه آزادسازی فلسطین را مقاومت دانستند.

روزنامه گاردین چاپ کشور غنا در گزارشی نوشت: شمار گسترده ای از ایرانی ها در بزرگداشت روز جهانی قدس امروز جمعه به خیابان ها آمدند. مردم در تهران و دیگر شهرها به خیابان های اصلی آمدند و از فلسطینی هایی که با توجه به طرح موسوم به معامله قرن آینده خطرناکی در انتظارشان است، حمایت کردند.

 

4

 

تظاهرات های مشابهی در دیگر کشورهای مسلمان جهان و همچنین در آمریکا و اروپا برنامه ریزی شده تا به واسطه آنها، با فلسطینی ها ابراز همبستگی شده و جنایات اسرائیل تقبیح شده اند.

روز جهانی قدس میراثی از امام خمینی(س)  بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است.  

شبکه خبری «ای‌ بی‌ سی نیوز» هم گزارش داد مردم ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه راهپیمایی روز قدس را برگزار کردند.

شبکه تی آر تی ترکیه در صفحه توئیتر خود با بازتاب راهپیمایی روز قدس در ایران نوشت: «ده ها هزار نفر در تهران در روز جهانی قدس راهپیمایی کردند و حمایت خود را از فلسطینی ها اعلام کردند.

 

 

5

 

روزنامه ینی شفق ترکیه نیز با پوشش راهپیمایی عظیم روز قدس در ایران نوشت: ده‌ ها هزار ایرانی روز جهانی قدس را در حالی برگزار کردند که به طرح آمریکا برای برقراری صلح در خاورمیانه موسوم به «طرح معامله قرن» دست رد زدند.

خبرگزاری شینهوای چین گزارش داد ایرانیان در سراسر این کشور روز قدس را گرامی داشتند.

این خبرگزاری نوشت: در تهران پایتخت این کشور ایرانی ها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود: «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا».

 

7

 

آنها همچنین با فلسطینی ها ابراز همبستگی کردند و از سازمان های بین المللی خواستند به اشغالگری رژیم صهیونیستی و وحشی گری های این رژیم علیه فلسطینی ها خاتمه دهند. 

مقامات ارشد ایران هم به این راهپیمایی ها پیوستند.

یورو نیوز هم گزارش داد ده ها هزار ایرانی در تهران روز جهانی قدس را گرامی داشتند و طرح صلح ترامپ را محکوم کردند.

ایرانیان در 950 شهر در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافتند در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «مرگ بر آمریکا» و «قدس پایتخت ابدی فلسطین است».

علاوه بر پایگاه‌ های خبری و رسانه های ذکر شده، حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس از سوی بسیاری از رسانه‌ های مطرح جهان پوشش داده شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.