وزیر خارجه آمریکا سفر ار قبل برنامه ریزی شده خود را به مسکو لغو کرد و عازم بروکسل شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا، «مایک پومپئو» وزیر خارجه این کشور به دلیل گفت و گو درباره ایران در بروکسل سفر خود را به مسکو پایتخت روسیه لغو کرده است.

یک مسئول وزارت خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه اعلام کرد مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا تصمیم گرفت روز دوشنبه برای گفت و گو با نمایندگانی از آلمان، انگلیس و فرانسه در مورد «مسائل فوری» به ویژه ایران به بروکسل برود.

این مسئول وزارت خارجه آمریکا کمی پیش از عزیمت پومپئو به بروکسل گفت: «در نتیجه سفر وزیر خارجه به مسکو که برای دوشنبه پیش بینی شده بود لغو می شود اما او سپس برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور به سوچی (شهر ساحلی روسیه در حاشیه دریای سیاه) می رود.»

این مقام گفت این تغییر برنامه سفر در آخرین لحظه رخ داد.

روز جمعه وزارت خارجه آمریکا از دیدار پومپئو با لاوروف و پوتین در سوچی در روز سه شنبه خبر داده بود.

انتظار می رود این مقامات در مورد طیف وسیعی از مسائل دو جانبه و چندجانبه از جمله اوکراین، ونزوئلا، کره شمالی و ایران مذاکراتی داشته باشند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: «بر کسی پوشیده نیست که ما با دولت روسیه در بسیاری از مسائل اختلاف نظر داریم.»

پیش از این هم سفر پومپئو به برلین و دیدارش با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان لغو شده بود و وزیر خارجه آمریکا به جای آن، در سفری ناگهانی به بغداد سفر کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.