معاون باراک اوباما به عنوان اصلی ترین رقیب دموکرات رئیس جمهور آمریکا در انتخابات 2020، اولین تجمع تبلیغاتی رسمی خود از رفتار‌های سیاسی دونالد ترامپ انتقاد کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا در اولین تجمع تبلیغاتی رسمی خود در ایالت «پنسیلوانیا» گفت: «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از موقعیت خود به عنوان رئیس جمهور سوء استفاده کرده و خواسته‌ های همه شهروندان آمریکایی به جز حامیان سیاسی خود را نادیده گرفته است.»

 

12886112-6974359-image-m-6_1556586263819

 

جو بایدن در ابتدای سخنرانی خود در جمع حامیانش در منطقه پنسیلوانیا به حمله مسلحانه اخیر به یکی از مراکز یهودی‌ ها در کالیفرنیا اشاره کرد و گفت: «این حمله بار دیگر به ما نشان داد که ما در حال نبرد هستیم، ما در حال نبرد برای روح آمریکا هستیم. ما باید بار دیگر این روح را بازسازی کنیم.»

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در جمع صد‌ها نفر از حامیان خود و فعالان کارگری در پنسیلوانیا به شدت از رفتار‌های سیاسی دونالد ترامپ انتقاد کرد و گفت: تنها یک مسئله در برابر ما وجود دارد که آن هم سیستم سیاسی در هم شکسته ماست که رئیس جمهور کنونی به طور عمد با سوء استفاده از موقعیت خود این سیستم را روز به روز بیشتر تضعیف می‌ کند.

 

12877374-6973775-image-a-22_1556574239361

 

بایدن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دونالد ترامپ تنها رئیس جمهور آمریکا است که تصمیم گرفته است رئیس جمهور همه شهروندان آمریکا نباشد. وی تنها برای تامین منافع حامیان خود کار می‌کند و ما نیازمند کسی هستیم که رئیس جمهور همه شهروندان آمریکا باشد. 

جو بایدن در حالی در جمع حامیان خود در پنسیلوانیا سخنرانی کرد که یک روز قبل از آن انجمن بین المللی آتش نشانان حمایت خود را از وی اعلام کرده بود و شماری از اعضای این انجمن با پوشیدن یونیفورم‌ های زرد رنگ این انجمن در سخنرانی بایدن در پنسیلوانیا حاضر شدند و حمایت خود را از کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا اعلام کردند.

 

12881618-6973775-image-a-54_1556577405185

 

جو بایدن در جمع حامیان خود در این منطقه گفت: حزب دموکرات با منسجم کردن مجدد آمریکا موقعیت خود را در این منطقه تقویت خواهد کرد.

بایدن که به نظر می رسد از بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برخوردار است، برای آغاز مبارزات انتخاباتی خود پنسلوانیا را انتخاب کرده است که 76 سال پیش در آن به دنیا آمد. وی در این سفر تبلیغاتی به شهر پیتسبورگ رفت که مهد صنعت ذوب آهن آمریکا محسوب می شود اما امروز تا اندازه زیادی به فناوری های پیشرفته روی آورده است.

پنسیلوانیا و آراء آن در رقابت‌ های ریاست جمهوری آمریکا بسیار مهم است و تقویت اتحادیه‌ های مختلف در این منطقه و تقویت همبستگی اجتماعی و اقتصادی در این منطقه می‌ تواند نقش بسیار مهمی در پیروزی دموکرات‌ های آمریکا در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور و راهیابی مجدد آنها به کاخ سفید داشته باشد.

ترامپ در انتخابات سال 2016 به شکلی بسیار عجیب موفق شد اکثریت آرا را کسب کند.

 

12882536-6973775-image-m-58_1556578546254

 

نتایج نظرسنجی‌ ها در آمریکا نشان می‌ دهند که جو بایدن در مقایسه با 40 کاندیدای دیگر حزب دموکرات این کشور در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از موقعیت بهتری برخوردار است. تازه ترین این نظرسنجی ها که ای بی سی نیوز و واشنگتن پست به طور مشترک انجام داده اند و نتایجش روز یکشنبه منتشر شد، حاکی از آن است که جو بایدن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات 17 درصد آرا را به دست خواهد آورد در حالی که اصلی ترین رقیب وی «برنی سندرز» تنها 11 درصد آرا را از آن خود خواهد کرد.

اما ممکن است سن بالای وی که حدود 76 سال است به عاملی برای تضعیف موقعیت وی در انتخابات درون حزبی تبدیل بشود، چون حزب دموکرات آمریکا اعلام کرده است که در انتخابات پیش رو به گزینه ای جدید نیاز دارد که به معنای آن است که این حزب قصد دارد کاندیدایی جوان‌ تر را وارد مرحله پایانی رقابت‌ های ریاست جمهوری بکند.

جو بایدن که فرد شماره دو دولت آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بود، پنجشنبه گذشته رسما کاندیداتوری خود را برای انتخابات مقدماتی حزب دموکرات اعلام کرد. وی راهبرد مخالفت آشکار با دونالد ترامپ را در پیش گرفته و او را به تباه کردن ارزش های جامعه آمریکا متهم کرده است.

بایدن چند روز پیش در جمع کارگران و کارکنان یک سوپرمارکت در حال اعتصاب در «ماساچوست» تاکید کرده بود: بانکداران وال استریت و مدیران عامل شرکت ها آمریکا را نساخته اند. این شما هستید که آمریکا را ساخته اید، افراد عادی از طبقه متوسط جامعه در ساخت آمریکا بیشترین نقش را داشته اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.