فرماندار سابق ماساچوست به عنوان رقیب جمهوری خواه ترامپ رسما وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد فرماندار سابق ایالت «ماساچوست» آمریکا رسما برای انتخابات 2020 این کشور کاندیداتوری خود را اعلام کرد.

«بیل وِلد» اعلام کرد که برای به چالش کشیدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای انتخابات 2020 کاندیدا شده و به این ترتیب وی نخستین جمهوری خواهی است که برای این انتخابات کاندید می‌ شود.

وی در بیانیه ای گفت‌: اگر دستم را بالا نمی‌ بردم و نمی‌ گفتم که روی من حساب کنید، شرمسار می‌ شدم. فکر می‌ کنم که ریاست جمهوری یک نیروی تفرقه‌ انداز است و این روش من نیست و این چیزی نیست که آمریکایی‌ ها مستحق آن باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: به این دلیل وارد رقابت نشده‌ ام که با تاکتیک‌های سیاسی و لحن ترامپ به مقابله بپردازم بلکه به این دلیل وارد این صحنه شدم چون امتناع ترامپ را از رسیدگی به مسائل اصلی که بر مردم آمریکا تاثیرگذار است، مشاهده کردم. رئیس جمهور آمریکا با مسائل جدی نظیر گرم شدن زمین و تغییرات آب و هوایی کاری ندارد، در حالی که این یک تهدید واقعی برای کشور است. رئیس جمهور می‌ گوید که این یک اقدام جعلی است و این نظر نشان دهنده یک دولت مسئول نیست.

وی ادامه داد: «ملت ما، ملتی است که بر روی شجاعت، انعطاف پذیری و استقلال ساخته شده است. در این زمان پر از نزاع های سیاسی بزرگ، وقتی که هر دو حزب اصلی تمامی هم و غم خود را معطوف پیروزی در جنگ ها به هر قیمتی می کنند، صداهای مردم آمریکا نادیده گرفته می شود و ملت ما رنج می برد. زمان آن فرا رسیده است که مردان و زنان میهن پرست در سراسر کشور بزرگ ما به پاخیزند و پرچم را به اهتزاز درآورند. زمان آن رسیده است که آمریکا را به درستی بزرگ کنیم. من برای رهبری این نبرد آماده‌ ام.»

در سال 2016، وِلد کاندیدای معاونت ریاست جمهوری از حزب لیبرترین آمریکا به همراه «گری جانسون» فرماندار نیو مکزیکو بود. او پیش از آن، دو دوره در اوایل دهه 1990 فرماندار ماساچوست بود.

وِلد در سال 1996 کاندیدای سناتوری برای ماساچوست شد و از «جان کری» شکست خورد. او بعدها به نیویورک نقل مکان کرد و در سال 2005 در کسب پست فرمانداری شکست خورد.

هرچند کمیته ملی حزب جمهوری خواه تلاش کرده تا مانع از اعلام کاندیداتوری یک جمهوری خواه برای رقابت با ترامپ شود اما گروهی از جمهوری خواهان با تشکیل جنبشی به نام «ترامپ هرگز» تحت رهبری «بیل کریستول» سیاستمدار محافظه‌ کار آمریکایی، سعی دارند که کاندیدایی را برای رقابت با ترامپ به میدان بفرستند.

برخی جمهوری خواهان امیدوارند که افرادی مانند «جری هوگان» فرماندار ایالت مریلند یا «جان کیسیچ» فرماندار سابق ایالت اوهایو وارد رقابت درون حزبی با ترامپ شوند.

این در حالی است که تاکنون بیش از 10 کاندید دموکرات برای شرکت در انتخابات 2020 و رقابت با ترامپ اعلام آمادگی کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.