جنبش جلیقه زردها شهر«روون» را به عنوان مرکز تجمع بزرگ خود برای امروز شنبه انتخاب کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، تظاهرات جبش«جلیقه زردها»در پاریس وارد 21 امین شنبه متوالی خود می شود و قرار است امروز  از سه نقطه که بزرگترین آنها میدان«جمهوریت» است تظاهرات به سمت«لارش دو لادیوانس» برگزار شود.

تظاهرات امروز با مجوز پلیس برگزار می شود.

خبرنگار روسیا الیوم در پاریس گفت که جنبش جلیقه زردها شهر«روون» را به عنوان مرکز تجمع بزرگ خود برای امروز شنبه انتخاب کرده است.

همچنین رهبران جنبش جلیقه زردها امروز خواستار آن شدند که شعارهای این هفته بر سطح معیشتی و درخواست برای نظام مالیانی عادلانه متمرکز شود.

در همین زمینه وزارت خارجه روسیه به شهروندان روس در فرانسه درباره احتمال محدودیت فعالیت وسایل نقلیه در شهرهای بزرگ در فرانسه به دلیل اعتراض ها هشدار داد.

تظاهرات و اعتراض های جلیقه زردها در 17 نوامبر گذشته در اعتراض به افزایش بهای سوخت در کشور آغاز شد و به سرعت گسترش یافت و خواسته های معترضان نیز گسترش یافت و به حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در کشور کشیده شد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برای حل بحران چندی پیش « گفت و گوی ملی بزرگ» را برای ایجاد راه حل هایی برای مشکلات حاکم بر کشور به راه انداخت.

همچنین اگرچه اخیرا تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات جلیقه زردها کاهش یافته است اما همچنان یکی از مشکلات دولت فرانسه باقی مانده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.