وزیر خارجه آمریکا در دیدار با « مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه ای خود در واشنگتن به آنکارا نسبت به نتایج« ویرانگر» هر گونه اقدام نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه هشدار داد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با « مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه ای خود در واشنگتن به آنکارا نسبت به نتایج« ویرانگر» هر گونه اقدام نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه هشدار داد.

وزارت خارجه آمریکا پس از دیدار پمپئو و اوغلو با صدور بیانیه ای اعلام کرد:« پمپئو وزیر خارجه آمریکا حمایت خود از مذاکرات جاری درباره شمال شرق سوریه ابراز کرد و  نسبت به عواقب ویرانگر احتمالی هر گونه اقدام نظامی یک جانبه ترکیه در منطقه هشدار داد.»

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد که مولود چاووش‌اوغلو، وزیر  خارجه ترکیه که در واشنگتن به سر می برد با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود با محوریت موضوع روابط دوجانبه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در ساختمان وزارت خارجه آمریکا انجام شد، دو طرف به مدت 40 دقیقه گفتگو کردند.

در همین حال، سخنان پمپئو پس از سخنان «مایک پنس»معاون اول رئیس جمهور آمریکا بیان شده است که گفت ترکیه یا باید شراکت با پیمان ناتو  را انتخاب کند یا خریدن سامانه های دفاع موشکی «اس400» روسیه.

 مایک پنس  طی سخنانی در یک نشست به مناسبت هفتادمین سالگرد تشکیل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در واشنگتن اعلام کرد: تصمیم ترکیه برای خرید سامانه دفاع هوایی اس-400 از روسیه که 2.5 میلیارد دلار هزینه در بر دارد، تهدید بزرگی برای ناتو و قدرت این پیمان است. 

در مقابل، «فواد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر گفت: آمریکا دیگر باید تصمیم بگیرد که آیا به عنوان متحد ترکیه می ماند و یا دوستی میان دو کشور را به خطر می اندازد.

وی در این پیام توئیتری در واکنش به اظهارات مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره تصمیم ترکیه برای خرید سامانه موشکی اس-400 از روسیه نوشت: آمریکا دیگر باید تصمیم بگیرد که آیا به عنوان متحد ترکیه می ماند و یا با همکاری تروریست‌ها ترکیه را در موقعیت دشوار در برابر دشمنانمان قرار دهد و دوستی میان دو کشور را به خطر می اندازد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.