اجازه ندهید ترامپ تظاهر کند از جرائمش تبرئه شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد تحقیقات مولر تمام شد و تنها افراد نزدیک به دونالد ترامپ یعنی رئیس پیشین ستاد انتخاباتی اش، وکیل شخصی سابق، مشاور امنیت ملی پیشین، مشاور سیاست خارجی سابق و راجر استون  دوست قدیمی رئیس جمهور و استراتژیست او به جرائمی متهم شدند. گزارش رابرت مولر بازرس ویژه که به ویلیام بار دادستان کل ارائه شده می گوید: «در حالی که این گزارش نتیجه نمی گیرد که رئیس جمهور مرتکب جرم شده باشد، او را نیز مجازات نمی کند.» به طور طبیعی رئیس جمهور و متحدانش - آن طور که در یک توئیت ترامپ آمده - ادعا می کنند: تحقیقات کامل شده و ترامپ روسفید شده است!

من تردید ندارم که اخبار آخر هفته برای ترامپ بسیار خوب نبود و برای کسانی که از او نفرت داشتند، دلگرم کننده بود. به گفته ویلیام بار، هرچیز دیگری که در گزارش مولر آمده است، می گوید با اینکه گزارش به این نتیجه نرسیده که رئیس جمهور آمریکا مرتکب جرم شده اما او را تبرئه هم نمی‌کند؛ هر چند که به گفته دادستان کل، موضوع در حد تخلف هم نیست.

با این وجود، تا زمانی که گزارش مولر منتشر نمی شد، غیرممکن بود که بگوییم پیروزی ترامپ تا چه حد است. این گزارش این سوال را مطرح می کند که آیا ترامپ مانع اجرای عدالت شده است. بارر در نامه خود به کنگره در مورد این گزارش گفت که او و روزنشتاین معاونش، به این نتیجه رسیده اند که بی عدالتی صورت نگرفته است. البته سال گذشته، ویلیام بار در مطلبی نوشت که تحقیقات مورد در مورد کارشکنی ترامپ در اجرای عدالت «بسیار ناعادلانه» و «کاملا غلط» است و مطمئنا همین پشتیبانی او بود که باعث شد ترامپ او را به این پست منصوب کند.

حتی برخی از سوالات اصلی مربوط به رابطه ترامپ با روسیه همچنان بی پاسخ مانده است. در اینجا، کسانی از ما که توقع بیشتری از گزارش مولر داشتند باید تلاش مذبوحانه خود را به یاد می آوردند. 

این احمقانه است بزرگترین چیزی که این تحقیق کشف کرده این است که در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، ترامپ به دنبال ساخت برج ترامپ در مسکو بود. این معامله پتانسیل درآمد زایی صدها میلیون دلاری برای سازمان ترامپ داشت و وکیل ترامپ هم از دولت روسیه برای انجام این کار درخواست کمک کرده بود. پس از انتخابات، ترامپ در مورد این معامله به مردم آمریکا دروغ گفت. ولادیمیر پوتین حقیقت را می دانست، و به همین دلیل در مقابل ترامپ دست بالا را در اختیار داشت. آیا این تنها برگ برنده ای بود که او داشت؟

اکنون برعهده کنگره است که حقیقت را دریابد و مهم است که دموکرات ها اجازه ندهند دست راستی ها آنها را فریب دهند؛ به ویژه اگر جمهوری خواهان سعی در ممانعت از انتشار این گزارش داشته باشند. اگر ترامپ فکر می کند تبرئه شده است، پس چرا تلاش برای پنهانکاری دارد؟

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.